این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۸۱-۱۹۴
عنوان فارسی
مطالعه تجربی تأثیر خلاقیت در تبلیغات بر قصد خرید از طریق نقش واسطه گرایش به تبلیغ و گرایش به برند
چکیده فارسی مقاله
خلاقیت تبلیغ به عنوان تابعی از دوعامل واگرایی و ارتباط تعریف شده است. واگرایی اشاره دارد به اینکه یک تبلیغ شامل عناصری است نو، متفاوت و یا غیرعادی در حالیکه ارتباط به حوزههایی اشاره میکند که تبلیغ شامل عناصری است که برای مخاطب معنیدار، مناسب و یا ارزشمند هستند. در این مطالعه ارتباط بین ابعاد خلاقیت در تبلیغات، گرایش به تبلیغ، گرایش به نام تجاری و قصد خرید بررسی میشود. به منظور جمع آوری اطلاعات 16 آگهی تبلیغاتی مربوط به 4 برند بین المللی برای 10 نفر از خبرگان هنری نمایش داده شد که بر این اساس 4 تبلیغ که خلاقیت بیشتری داشت انتخاب گردید. سپس این 4 تبلیغ در یک محیط واقعی برای 300 نفر به نمایش درآمد. با توجه به نتایج تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل مسیر با نرمافزار لیزرل رابطه میان خلاقیت در تبلیغات با قصد خرید از طریق نقش واسطه گرایش به برند تأیید گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Empirical Investigating of Creative Advertising Effects on Purchase Intention: Mediating Role of Attitude toward Ad and Attitude Toward Brand
چکیده انگلیسی مقاله
Advertising creativity is usually defined as a function of two traits: divergence and relevance. Divergence refers to extent to which an ad contains elements that are novel, different, or unusual. Relevance is refers to elements that are meaningful, appropriate and worthy for the audiences. In this paper the structural model of the relationship between dimensions of advertising creativity, attitude toward brand, attitude toward advertising and purchase intention is investigated. In order to data gathering 4 advertising video related to 4 wellknown brands were shown to 300 students during a twenty minute animated movie in order to perform the study in a real environment. Results achieved by path analysis using Lisrel program indicate that there is a significant relationship between advertising creativity and purchase intention through mediating role of attitude toward brand but the result does not support the mediating role of attitude toward advertising in making relationship between advertising creativity and purchase intention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رقیه هشیوار | هشیوار
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
آرزو خورسندنژاد | خورسندنژاد
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محسن اکبری |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محمود مرادی |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17761_c1f14ffd6149f2cacba7cd11c7225bd6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336745.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات