این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی بررسی اثر تمایز و پرستیژ برند بر وفاداری مشتری به واسطه هویت‌یابی مشتری با برند
چکیده فارسی مقاله فضای رقابتی بسیار فشرده و بالابودن نرخ ورود رقبای جدید مدیران کلیه صنایع را ملزم نموده تا به دنبال راه‌هایی جدید و پربازده جهت جلب وفاداری مشتریان خویش باشند. برندها حامل معانی نمادین می‌باشند و می‌توانند به مشتریان در دست‌یابی به هدف‌های اساسی هویتی‌شان کمک کنند، بنابراین یکی از راه‌های جدید جلب وفاداری مشتری از طریق هویت‌یابی وی با برند محصولات است. در مطالعه حاضر اثر هویت‌یابی با برند، تمایز و پرستیژ بر وفاداری به برند سنجیده شده است. همچنین در این تحقیق نقش واسط هویت‌یابی مشتری میان روابط تمایز، پرستیژ و وفاداری مشتری نیز مورد بررسی قرار گرفته‌است. بدین منظور تحقیقی پیمایشی در یک نمونه 384 نفری از میان مشتریان خودرو تویوتا در سطح شهر مشهد، با استفاده از ابزار پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفت. داده‌ها با روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و آزمون میانجی‌گری بارُن و کنی تحلیل شده‌اند. طبق نتایج به‌دست آمده تمایز، هویت‌یابی و پرستیژ به ترتیب بیشترین اثر را بر وفاداری به برند دارند و همچنین تمایز و پرستیژ برند نه تنها به طور مستقیم بلکه به واسطه هویت‌یابی مشتری نیز بر وفاداری به برند اثرگذار هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the impact of brand distinctiveness and prestige on customer brand loyalty through customer-brand identification (Case of: Customers of Toyota dealers)
چکیده انگلیسی مقاله Intensive competitive environment and high market-entrance rate force managers to seek for new and more efficient ways to accomplish customer loyalty. Brands convey lots of symbolic meanings and can help customers to achieve their basic identity aims, so that customer-brand identification (CBI) is one of the new ways to obtain loyalty. The impact of CBI, brand distinctiveness and brand prestige on brand loyalty and also the mediating roll of CBI were tested in present study. A survey research was conducted among Toyota customers in Mashhad with 384 sample size. Data were analyzed using Amos software by Structural Equation Modeling and Baron and Kenny mediation analyze. The result confirmed the influence of, namely, brand distinctiveness, CBI and brand prestige on customer brand loyalty. The mediating roll of CBI between brand distinctiveness, brand prestige and brand loyalty was also confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شیرین فیض محمدی | feyz mohammadi
کارمند بخش خصوصی

فریبرز رحیم نیا |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

آذر کفاش پور |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

آذر کفاش پور |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

فریبرز رحیم نیا |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

شیرین فیض محمدی | feyz mohammadi
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17749_1d8d0e78be6ae37e422575842e4719c3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336751.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات