این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۵۵-۷۴
عنوان فارسی
توسعه ماتریس SPACE با کمک تحلیل سلسلهمراتبی دلفی فازی به منظور تعیین موقعیت استراتژیک کسب و کار؛ مطالعه موردی در صنعت محصولات یوپیویسی
چکیده فارسی مقاله
یکی از مهمترین پرسشهای تصمیمگیرندگان هر کسب و کار، شناسایی صحیح موقعیت بازار و تعیین جایگاه فعلی و جهتگیری آتی کسب و کار خود در آن است. از جمله ابزارهای با اهمیت در این مورد، ماتریس ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک (SPACE) است که میتواند جهتگیری کلی مطلوب هر بنگاه را در فضای موجود نشان دهد. این ماتریس بر اساس نظرات خبرگان ایجاد شده و به همین دلیل دقت آن بر یک نظرسنجی کیفی استوار است؛ از این رو میتوان با بهبود این دقت چالشهای کمتری را در مواجهه با ماتریس ایجاد شده، ایجاد نمود. در این مقاله با به کارگیری تحلیل سلسلهمراتبی دلفی فازی (FDAHP) این نظرخواهی با منطق فازی ترکیب شده و دقت بیشتری در فرآیند وزندهی به مؤلفههای هریک از ابعاد ماتریس لحاظ میگردد. مطالعه موردی این مدل پیشنهادی در یکی از شرکتهای مطرح در صنعت درب و پنجره یو پی وی سی صورت پذیرفته و نتایج آن گردآوری و بررسی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Development of SPACE Matrix with Fuzzy Delphi Analytical Hierarchy Process to determine the strategic position of the business Case study in Iran UPVC industry
چکیده انگلیسی مقاله
One of significant questions of business decision makers is about accurate recognition of market position, determination of current market and future orientation of own business in the market. Regarding to it, one of important tools is Strategic Position and Action Evaluation (SPACE) matrix that can demonstrate total desirable orientation of any business in current situation. Mentioned Matrix is created by expertsâ views and opinions, so it's accuracy is based on qualitative poll accordingly it can make less challenges by improvement of this accuracy. In this paper, mentioned poll has been combined with fuzzy logic by using Fuzzy Delphi Analytical Hierarchy Process (FDAHP) and it has includes higher degree of accuracy because of weighting to axes of matrix. Case study of this suggested model has been carried out (or performed) in one of prominent company in the field of UPVC windows and doors industry and the results of this study has been presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابوالفضل کزازی |
دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمدعلی فایضی راد | mohammad ali
دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17750_cd0618ea1f8663c5282023beb9fc426e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات