این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۶۹-۱۸۰
عنوان فارسی
اثرات نرخ ارز بر حاشیه بازاریابی بین المللی محصول سیب بین کشور ایران و ترکیه طی دوره ۱۳۹۰-۱۳۸۰
چکیده فارسی مقاله
چکیده این مطالعه به ارائه یک مدل ساختاری شامل رابطه قیمت و حاشیه بازاریابی بین المللی می پردازد که با گنجاندن نرخ ارز در مدل، چارچوبی فراهم می شود که کالاهای قابل مبادله در ارزهای مختلف را نیز در بر می گیرد. این امر، این امکان را فراهم می کند تا بررسی گردد که چگونه اثر تغییر در قیمت های داخلی، نرخ ارز و هزینه های واسطه ای، به قیمت های خرده فروشی خارجی و حاشیه بازاریابی بین المللی منتقل می گردد. بدین منظور با استفاده از داده های ماهانه طی دوره 1390-1380، و بهره گیری از رهیافت اقتصاد سنجی رگرسیون های به ظاهر نامرتبط (SUR)، بررسی می شود که چگونه قیمت صادراتی، نرخ ارز و هزینه های واسطه ای کشور ایران بر قیمت عمده فروشی و حاشیه بازاریابی محصول سیب در کشور ترکیه اثر گذار می باشد. نتایج مطالعه نشان می دهد که بازارها، از طریق قیمت های کامل و تغییر نرخ ارز، تنها زمانی که هزینه های خدماتی بازاریابی افزایش یابد؛ حاشیه بازایابی را افزایش می دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of exchange rate on marketing margin
چکیده انگلیسی مقاله
This study presents a new structural model that incorprates price linkage and marketing marketing margin identity into a common framework. The inclusiom of exchange rate expands the framework to include goods traded in different currencies. This allows emprical estimates to be made of how changes in domestic prices exchange rates and middlemen costs are transmitted to foreign prices and the international marketing margin. The framework is emprically applied to international marketing channel using farmed apple data to investigate how Iranian export prices exchange rates and middlemen costs affect turkey wholesale prices and the marketing margin. Results suggest that the markets are via complete price and exchange rate pass through purely competitive and that the marketing margin only increase when costs of marketing service increase.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا ترکی |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
احمد علی رضایی | ahmad ali
دانشگه آزاد خوراسگان
شکوفه ناقلی |
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17670_e1c05eb8c6ad95ca60488e85bfc56010.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336782.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات