این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۷۷-۹۲
عنوان فارسی
مطالعه عوامل موثر بر وفاداری مشتریان سرویسهای رایانامه: بررسی کیفیت خدمات، رضایت و اعتماد الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
امروز، استفاده گسترده از رایانامه در ارتباطات بین فردی و تجاری، بازاریابان را به سمت استفاده از بازاریابی ایمیلی ترغیب کرده است. برای موفقیت در این زمینه، جذب و حفظ مشتریان نقش کلیدی ایفا میکند. بنابراین توجه به وفاداری مشتریان به سرویسهای رایانامه بسیار مهم و حیاتی است. هدف از این پژوهش، بررسی سنجش وفادرای مشتریان سرویسهای رایانامه و عوامل موثر بر آن میباشد. بدین منظور پرسشنامهای طراحی و سپس در بین تعدادی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس توزیع گردید. دادهها در قالب مدل تحلیل مسیر با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. این پژوهش از نوع پژوهشهای کاربردی است و از نظر شیوه انجام پژوهش، جزء پژوهشهای توصیفی –پیمایشی میباشد. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که کیفیت، رضایت و اعتماد الکترونیکی به ترتیب بر وفاداری مشتریان بیشترین تاثیر مثبت را دارند. همچنین، متغیر کیفیت الکترونیکی بر رضایت و اعتماد الکترونیکی تاثیر مثبت و معناداری دارد و تاثیر مثبت رضایت الکترونیکی بر اعتماد الکترونیکی نیز معنادار شناخته شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A study of the effective factors on usersâ loyalty towards email services: Investigating e-quality, e-satisfaction, and e-trust
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, widespread use of email for interpersonal and business communication encourages the marketers to pay much more attention to the e-mail marketing usage. To reach this success, the retention and attraction of customers are matters of great importance. Therefore, considering the customersâ loyalty towards e-mail services is tremendously significant. This study aims at investigating the effective factors on the customersâ loyalty towards e-mails services. The study is an applied research and qualitative-survey type. To accomplish the research purpose, an appropriate questionnaire was designed and distributed among the students in Persian Gulf University. The obtained data were analyzed using path analysis. The findings show that the e-quality, e-satisfaction, and e-trust have the most positive effect on the customersâ e-loyalty respectively. Moreover, e-quality reveals a significant and positive effect on both e-satisfaction and e-trust. Finally, e-satisfaction has a significant impact on e-trust.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یعقوب حسینی |
دانشگاه خلیج فارس
شهربانو یدالهی |
دانشگاه خلیج فارس
زهره خسروی لقب |
دانشگاه خلیج فارس
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20622_0345dc9becab88e5dd689cf19c245506.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336788.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات