این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۹۳-۱۰۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی محصولات نرم افزاری اداری بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان، با توجه به اثر تعاملی عوامل ارتباطی (مورد مطالعه: سازمانهای دولتی استان بوشهر)
چکیده فارسی مقاله
افزایش روز افزون پیچیدگی محیط کسب و کار سازمانها موجب پدید آمدن بازاری گردیده، که در آن تقاضا برای استفاده از محصولات فناورانه و به خصوص محصولات نرم افزاری، به عنوان راهحلی کارا در جهت پاسخ به آن پیچیدگیها، دائما در حال افزایش است. طبیعتا با افزایش تقاضا برای چنین محصولاتی آنچه اهمیت مییابد طراحی فعالیتهای بازاریابی به گونهای متناسب با ماهیت این محصولات است تا بتواند به نحو مطلوب به نیاز بازار هدف پاسخ گوید. با توجه به این امر، هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی محصولات فناورانه بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان سازمانی در استان بوشهر است. به منظور انجام این مطالعه نمونهای مشتمل بر 37 سازمان دولتی استان بوشهر که از استفادهکنندگان محصولات نرمافزاری اداری بودند، انتخاب گردیده و مورد مطالعه قرار گرفتند. تحلیل ساختاری روابط علی مدل موجود در مدل ارائه شده بیانگر این است که ویژگیهای محصول نرم افزاری بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت و معنیداری دارد. همچنین، پیشبرد محصولات و رضایت مشتریان نیز تاثیر مثبت و معنیداری بر نیات رفتاری آنها دارند. به علاوه مشخص گردید، عوامل رابطهای نه تنها بر افزایش رضایت مشتریان موثر است. بلکه بر میزان تاثیرگذاری رضایت بر نیات رفتاری آنها نیز موثر خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A study of the effect of software productsâ marketing mix on satisfaction and behavioral intention of costumers
چکیده انگلیسی مقاله
Increasing complexity of the business environment of organizations has created a market where the demand for technological products, and especially softwares, as an efficient solution to respond to the complexities, constantly is increasing. Naturally, with increasing demands for such product, what is in importance is designing the marketing activity in a way that commensurate with the nature of these products and also respond effectively to the needs of the target market. Considering this issue, this study aims to investigate the effect of marketing mix of technological products on satisfaction and behavioral intentions of costumers in public organization of Bushehr. Based on this, a sample consist of 32 public organization of Bushehr were selected and surveyed. Structural analyses of causal relations in model show that, software attributes had positive and significant effect on costumersâ satisfaction. Also, promotion and satisfaction of costumers positively affects their behavioral intentions. Furthermore, relational factors not also affect costumersâ satisfaction, but also moderate the effect of costumersâ satisfaction on their behavioral intention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالمجید مصلح |
دانشگاه خلیج فارس
احمد اله یاری |
دانشگاه خلیج فارس
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_20623_31fa9167973efbd27bdb836d7f6fde3c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336789.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات