این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۷۵-۹۴
عنوان فارسی
شناسایی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با وفاداری مشتریان(مورد مطالعه: بانک ملت)
چکیده فارسی مقاله
طی چند دهه اخیر، ارزش های فرهنگی تازه ای در نتیجه حصول آگاهی از به هم وابسته بودن سازمان ها، جامعه و محیط، به منصه ظهور رسیده است .مردم به تدریج پی برده اند که اقدامات سازمان ها سود و زیان هایی برای جامعه در بردارد. به عبارت دیگر، جامعه انتظار دارد، سود خالص بیشتری از سازمان ها دریافت دارد واین سودها عادلانه توزیع شوند. هدف از پژوهش حاضر شناسایی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با وفاداری مشتریان میباشد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش جمع آوری اطلاعات میدانی بود. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان بانک ملت شهر تهران بود. نمونه آماری 384 نفر و روش نمونهگیری خوشهای بود. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه روجیروتانا مان هاچی تارا (2011) استفاده شد. از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنیها استفاده شد و در قسمت آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام جهت بررسی معناداری فرضیهها و به منظور بررسی قابلیت پذیرش مقدار ضریب مسیر از آزمون تی استفاده میشود . نتایج تحقیق نشان داد که بین مسئولیت اجتماعی سازمان با وفاداری مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین از آنجا که شرکتها ملزم به افزایش رفاه اجتماعی و داشتن رفتاری به عنوان شهروندان خوب سازمانی هستند، مهم است که منابعی را که به فعالیتهای مسؤولیت اجتماعی شرکت (CSR) اختصاص یافته به روشی خرج کنند که مزایای بهینه را برای جامعه و همچنین سهامداران شرکت به همراه داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identify the relationship between CSR and customer loyalty(Case Study: Bank Mellat)
چکیده انگلیسی مقاله
In recent decades, a new cultural values in result of the attainment of knowledge of interdependent organizations, society and the environment has be realize. People have gradually realized that the organizations action take profit and loss for the community . In other words, society expects to receive a more net profit from organizations and they distribution equitable. The aim of this study was to identify the relationship between corporate social responsibility with customer loyality. The research methodology is descriptive - correlation, research type is applied, execution method was survey and data collected method was field. The study population of the study was customers of Bank Mellat in Tehran. The sample was 384 and the method sampling was cluster. To data collect , Rvjyrvtana Hachy Tara (2011) was used. Descriptive statistics were used to describe the status of the subjects. To determine the significance of hypotheses, Pearson's correlation and stepwise regression was used. And to evaluate the acceptability of the coefficient t-test was used. The research results showed that there was a significant relationship between Corporate Social Responsibility with Customer Loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین رییسی |
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
حامد دانشخواهی | دانشخواهی
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
احمد سرداری |
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
مصطفی قاضی زاده |
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17665_7f957b05499d94e2a493aa330e2c4910.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336798.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات