این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۱۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیرعملکرد بازاریابی بر عملکرد مالی بانک پارسیان
چکیده فارسی مقاله
پاسخگویی به فشارهای فزاینده رقابتی و تنگناهای مالی سازمانها ، اندازهگیری عملکرد بازاریابی را به عنوان یکی از اولویتهای اصلی در حوزه بازاریابی تبدیل کرده است . مرور پژوهشهای پیشین نشان میدهد نبود یا حداقل کافی نبودن حسابپسدهی مدیران ارشد بازاریابی ، موجب شده تا به اعتبار بازاریابی لطمه وارد شود ، جایگاه بازاریابی به خطر بیفتد و حتی موجودیت بازاریابی به عنوان قدرتی مجزا در درون شرکت ، مورد تهدید قرار گیرد . یکی از مهمترین دلایل عدم توجه کافی به واحد بازاریابی در برنامهریزی کوتاهمدت و بلندمدت شرکتها ، ناتوانی بازاریابان برای تعیین و اندازهگیری سهم خود در تغییرات ارزش شرکت میباشد .به همین دلیل محققان در این پژوهش به شناسایی و تعیین مجموعهای جامع از معیارهای اندازهگیری عملکرد بازاریابی و بررسی تاثیر آنها روی عملکرد مالی در بانک پارسیان میپردازند .برای این منظور ، پس از تعیین مجموعه معیارهای اندازهگیری عملکرد بازاریابی ، با جمعآوری دادههای مربوط به هر معیار و متغیر از مرکز مدیریت اسناد بانک و وب سایت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران سوالات پژوهش مورد آزمون قرار گرفتند . برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدلیابی معادلات ساختاری به عنوان یک تکنیک تحلیل چند متغیری برای آزمون میزان وابستگی روابط بین متغیرها و نرمافزار لیزرل استفاده شد . نتایج پژوهش نشان میدهد سهم بازار روی ارزش ویژه برند تاثیر مثبت دارد اما نوآوری روی ارزش ویژه برند تاثیر منفی دارد . از طرفی بین سهم بازار و ارزش ویژه برند و نیز بین ارزش ویژه برند و عملکرد مالی رابطه ای وجود ندارد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عملکرد بازاریابی، عملکرد مالی، بانک پارسیان،
عنوان انگلیسی
Evaluating the effect of marketing performance on financial performance of Parsian bank
چکیده انگلیسی مقاله
Marketing performance measurement has been converted to the major priority in the field of marketing, due to the responsibility to competitive increasing pressures, and financial limitations of organizations. Review of earlier researches, indicates that rarely maintenance of account leads to damaging to the credibility of marketing, compromising marketing statue and even threatening the marketing existence as a separated strength within the company. Inability of marketers to determine their contribution in the variations of changes in the company, is one of the most important reasons why no attention to the marketing unit in the Short-term and long-term planning. So, in this study, we survey the identification and determination of a comprehensive collection of the marketing performance measurement criteria, and the effects of them on the financial performance in the Parsian Bank. The results of study show that the market share impact on the brand value, but customer satisfaction have not any effect on the brand value and also the brand value and the financial performance. There is a negative relationship between innovation and brand value
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
marketing performance, Financial performance, Parsian bank
نویسندگان مقاله
سهیل عسکری |
دانشگاه آزاد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
میثم شیرخدایی |
دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
منصوره علیقلی |
دانشگاه آزاد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
میثم شیرخدایی |
دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17666_5d7b9f1ebee443f97ae031e6e0d328ea.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336800.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات