این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۱۵۱-۱۶۶
عنوان فارسی
مدل ارتقای جایگاه برند حلال
چکیده فارسی مقاله
چکیده: جهانی شدن اقتصاد باعث شده است که نیاز به آشنایی با دیدگاه اسلامی نسبت به تجارت به منظور درک عوامل شکل دهنده رفتارهای مشتریان مسلمان برای تجارت های جهان به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شود. هدف از تحقیق حاضر طراحی مدلی برای ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی می باشد. متغیرهای مهم تأثیر گذار بر برند حلال با استفاده از روش زمینه ای از ادبیات موضوع استخراج شده و مبنای روش دلفی قرار گرفت. در ادامه، پرسشنامه دلفی در اختیار 33 نفر از متخصصین حوزه برند حلال در کشور قرار گرفت. سپس مهمترین عوامل مؤثر برارتقای جایگاه برند حلال با استفاده از تحلیل عاملی و مدل معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی منجر به تقسیم بندی متغیرهای رفتاری و محتوایی در دو دسته تقاضامحور و عرضه محور گردید. مدل معادلات ساختاری، برازش مدل را تأیید نموده و مهمترین عوامل مؤثر بر جایگاه برند حلال را عوامل رفتاری تقاضا محور و عرضه محور و همچنین عوامل محتوایی عرضه محور معرفی نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برند حلال، روش دلفی، بازار جهانی،
عنوان انگلیسی
Proposing a Model to Enhance Status of Halal Food in the Global Markets
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Objective- The need to become familiar with the Islamic viewpoint regarding business to perceive factors which shape Moslem customers' behaviors for global trade is an inevitable reality due to globalization of economy. The purpose of the present survey was to propose a model to enhance Halal brand status in the global markets. Methodology- Important effective variables on Halal brand were exploited from literature using field study which was the basis of Delphi method. Then Delphi questionnaire was given to thirty three experts in the field of Halal brand in Iran. Finally the most important effective factors on enhancement of Halal brand status were studied using factorial analysis and structural equations model. Results- Behavioral and contextual variables were divided into demand-oriented and supply-oriented classes through results of factorial analysis. Goodness of the model was confirmed by structural equations model and the most important effective factors on Halal brand status were introduced as demand-oriented and supply-oriented behavioral factors as well as supply-oriented contextual factors. Research limitations- Number of experts in the field of Halal brand is very few in Iran therefore selection of the panel members was faced with limitation. Besides, this survey was conducted in an Islamic country (Iran), so the obtained results could not be generalized to all countries. Value/innovation- Effective factors on Halal brand were identified in this survey from a multi-lateral viewpoint. Thus, a comprehensive model was recognized to enhance Halal brand status in the global markets.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Halal Brand, Delfi Method, Global Market
نویسندگان مقاله
علی نجات بخش اصفهانی | nejatbakhsh esfahani
دانشگاه پیام نور
مریم ملک پور |
پژوهشگاه شاخص پژوه
مریم سلیمانی |
دانشگاه پیام نور
علی شاه نظری |
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17668_3625e06a613e7571744f3bafc847579d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336803.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات