این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه های بازرگانی استان یزد
چکیده فارسی مقاله
برندسازی درونسازمانی با هدف دستیابی به ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان، راهبرد نوینی است برای اطمینان از اینکه کارمندان مطابق تعهدهای برند عمل میکنند. از آنجایی که در سازمانهای خدماتی، کارمندان توانایی تأثیرگذاری بر ادراکات و تصمیمات خرید مشتریان را دارا هستند و در نتیجه نقش کلیدی را در موفقیت سازمان ایفا میکنند، تقویت ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان میتواند برای سازمان یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند. هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان و همچنین شناسایی مؤلفههای کلیدی تأثیرگذار بر آن در شرکتهای بیمه است. این پژوهش، پژوهشی کاربردی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین کارمندان 4 شرکت بیمهگر در استان یزد گردآوری شد. برای آزمون فرضیههای پژوهشی از مدلسازی معادلات ساختاری بر پایه روش کمترین مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهند بازخورد از کارمندان، ارتباطات درونی برند و میزان برندگرایی سازمان تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دارند. از دیگر یافتههای این پژوهش میتوان به ارائه مدلی معتبر برای سنجش ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان اشاره کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presenting a Model to Explain Employee Based Brand Equity in Commercial Insurance Companies of Yazd Province
چکیده انگلیسی مقاله
Internal branding with the aim of achieving employee based brand equity is a new strategy to ensure that employees act according to brand promises. Since in service organizations, employees have the ability to significantly influence customers’ perceptions and purchase decisions and as they play a critical role in organizational success. Thus, strengthen the employee based brand equity can develop a long lasting competitive advantage for organization. The aim of this study was to introduce a model for investigating brand equity based on employees’ perspective and also identifying key factors affecting it in insurance companies. Required data were collected by means of questionnaire distributed among the employees of four insurance companies in Yazd Province. Structural Equation modeling based on partial least squares method was used to test the hypotheses. The results of this study indicate that employees’ feedback, internal brand communication and brand orientation have significant and positive effect on employee based brand equity. Another finding of this study is developing a reliable model for measuring employee based brand equity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا ضیایی بیده | ziaei bide
دانشگاه خلیج فارس
سیدعباس موسوی | seyed abbas
دانشگاه خلیج فارس
سیدیعقوب حسینی |
دانشگاه خلیج فارس
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17644_fa1716471ad05235105a5155b6b405c2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336816.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات