این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۴۹-۶۲
عنوان فارسی
بررسی رفتار هم نوایی مصرف کنندگان در شبکه های مجازی
چکیده فارسی مقاله
امروزه رفتار خرید و رفتار ارتباطاتی مصرف کنندگان، تحت تاثیر شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. مصرف کنندگان به استفاده از اطلاعات در مورد خرید کالا و یا خدمات برانگیخته شده و رفتار خریدشان شکل می گیرد. چنین شبکه هایی، منجر به تشکیل گروه ها و جوامع مجازی شده است که انسان ها را در جهت هم نوایی حرکت می دهد. در این پژوهش، هم نوایی اینترنتی مصرف کننده (هم نوایی هنجاری و اطلاعاتی) بررسی شده است. نمونه پژوهش شامل 384 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای spss 16 و lisrel8.5 استفاده شد. نتایج حاکی از این است که حس تعلق پذیری و تخصص جامعه بر قابلیت اعتماد جامعه و قابلیت اعتماد بر هم نوایی اطلاعاتی مصرف کننده تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین، عزت نفس بر انگیزش هم نوایی تاثیر معناداری نداشته ولی متغیر درگیری ذهنی بر انگیزش هم نوایی و انگیزش هم نوایی بر هم نوایی هنجاری مصرف کننده تاثیر مثبت و معناداری داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Consumer formity in virtual society
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, buying behavior and consumer communication behavior, has been influenced by social network. Consumers to purchase goods or services using information about buying behavior are motivated and will be shaped. Such networks, virtual communities that lead to the formation of groups and people will move in the direction of conformity. In this research, consumer Internet conformity (normative and informational conformity) has been investigated. The study sample included 384 students of shahid Chamran University of Ahvaz. For data analysis software spss 16 and lisrel8.5 was used. The results indicates that sense of belongingness and Community expertise on Community trustworthiness and Community trustworthiness on Informational consumer conformity Positive and significant impact, and also Self esteem on Conformity motivation No significant effect, but variable Involvement on Conformity motivation Positive and Conformity motivation on Normative consumer conformity has Positive significant impact.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن هوشمند |
دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
فروز جعفری زاده |
دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
ادریس محمودی |
دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
بهرام رنجبریان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17640_a317d9534b1e48d34d325c73cd5baa99.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336819.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات