این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۶۳-۸۰
عنوان فارسی
آسیب شناسی برند گردشگری ایران
چکیده فارسی مقاله
امروزه برندسازی مقصد به یکی از جذابترین و جنجال برانگیزترین مباحث در حوزه بازاریابی مکان و بازاریابی گردشگری تبدیل شده است. نظر به منافع زیاد برندسازی برای کشورها و پتانسیل بالای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقصد گردشگری، در این پژوهش سعی بر آن بوده است تا میزان اهتمام به مفاهیم برندسازی و وضعیت فعلی برند گردشگری در ایران بر مبنای مدلهانکینسن(2004) مورد ارزیابی قرار گیرد. به این منظور 102 نفر از کارشناسان، مدیران و مسئولین سازمان مدیریت و بازاریابی مقصد (DMO) در ایران (معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) مورد پرسش قرار گرفتند تا در رابطه با وضعیت فعلی برند گردشگری و فعالیتهای برندسازی ایران اظهار نظر کنند. دادههای به دست آمده از نظریات این خبرگان با استفاده از آزمون مقایسه متوسطها تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن است که هسته برند ایران (متشکل از شخصیت، موقعیت یابی و تعهد برند) دارای ضعف اساسی است و میزان اهتمام به فعالیتهای برندسازی در کشور بسیار ضعیف بوده است. بر مبنای یافتههای تحقیق الزامات و توصیههای مدیریتی و بازاریابی مورد بحث قرار گرفتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برند گردشگری، برند شبکه ارتباطی، جمهوری اسلامی ایران، DMO،
عنوان انگلیسی
Pathology of Iran tourism Brand
چکیده انگلیسی مقاله
Destination branding is one the most challenging and attractive discussions place marketing and in the field of tourism marketing nowadays. Considering the plethora of advantages of branding concepts and activities for countries around the globe and high potentials of Islamic Republic of Iran as a tourism destination, in this paper authors have tried to assess the current situation of tourism brand and the effectiveness of branding activities in Iran based on Hankinson model (2004). To achieve the objectives of this research 102 members of Iranian DMO consisting of managers and experts in the respected subject have been questioned. Collected data were analyzed with mean comparing methods. Findings implicate that Core brand of Iran (including, brand personality, brand positioning and brand reality) has serious problems and the degree of attention to branding activities and concepts is respectively too low. Based on our findings managerial and marketing recommends are presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید ضرغام بروجنی |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
هلیا بارزانی |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17641_d3674b87fbc2f2fc2e88bb6650be107b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336820.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات