این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۶۱-۱۸۲
عنوان فارسی
بررسی و تبیین سنجش میزان رضایتمندی ارباب رجوع با مدل (CSM)(مورد: اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان، ۱۳۹۰-۱۳۸۴)
چکیده فارسی مقاله
چکیده: یکی از اهداف اصلی هر سازمان جلب رضایت مشتریان و خدمات گیرندگان از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب است سازمان ها با روش های گوناگون تلاش دارند تا خواسته های منطقی و قانونی متقاضیان خدمات را اخذ و در قبال آن پاسخگویی مناسب را داشته باشند، (زیویار، فرزاد1390). عواملی از قبیل تسریع در امور همراه با سلامت و دقت در اجرای خواسته های مراجعین رضایت مندی آنان از خدمات ارائه شده به همراه خواهد داشت. در سیستم اداری کشور ما نیز که برگرفته از آموزه های دینی هدایت شده با فرمان مقام عظمای ولایت در سیاست های ابلاغی کلی نظام اداری و نیز اسناد بالادستی نظیر قانون برنامه توسعه ، قانون مدیریت خدمات کشوری و ده برنامه تحول اداری است اصل بر این است که کارکنان مردم را از خود می دانند و خود را از مردم و در اجرای همین اصل حاضر نیستند که بین خود و مردم مانع و حجاب ایجاد کنند، (شیروانی، علیرضا 1389). اساس تحقیق حاضر بر پژوهش میدانی استوار بوده است. با استفاده از نتایج بررسیهای میدانی تحلیل-های توصیفی و استنباطی مورد نظر در جهت پاسخگویی به فرضیه های تحقیق انجام گرفته است. در واقع جامعه نمونه مورد مطالعه مشتمل بر تعدادی از ارباب رجوعان مراجعه کننده به اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان در سال های 1384 تا 1390 بوده است که دیدگاه های شان از طریق پرسشنامه گردآوری گردید و شاخص رضایتمندی در شش سال متوالی محاسبه گردید. انتخاب نمونهها به صورت کاملا تصادفی از خانم ها و آقایان مراجعه کننده به اداره کل تربیت بدنی انجام گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها و تلخیص و طبقه بندی اطلاعات تکنیک های تحلیلی نرم افزار SPSS مورد استفاده قرار گرفت. سپس تحقیق به شکل توصیفی جهت توضیح سیستماتیک عینی و دقیق وقایع و خصوصیات جامعه مورد نظر صورت میگیرد. یافته های این تحقیق نشان می دهد از سال 1385 تا 1390 شاخص رضایتمندی در اداره کل تربیت بدنی سیر نزولی داشته است.میانگین شاخص رضایتمندی در اداره کل تربیت بدنی در سال های 1384 تا 1390 برابر 25/76 بوده که از میانگین شاخص رضایتمندی استان در همان سال ها کمتر می باشد.آمار همچنان حاکی از این است که در شاخص های سنجش میزان امتیاز مربوط به خصوصیات کارکنان در نحوه رفتار با ارباب رجوع وپایین ترین امتیاز مربوط به تجهیزات فیزیکی وفضا می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
STUDY AND ANALYZE THE SATISFACTION OF CLIENTS BY C.S.M MODEL-CASE STUDY:ISFAHAN DEPARTMENT OF PHYSICAL EDUCATION
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract One of the most important purposes of any organization is to attract customer satisfaction and service recipients through offering services with high quality. Organizations by different ways to obtain the reasonable demand and legal requirements, then due to these service demands, response appropriately (Ziviar Farzad, 1390). Factors such as accelerating office works associated with suitable/ healthy behavior and accuracy in customer demands has a great importance, While it cause the clients to be satisfied. The administrative system of Iran, however, the religious matters are included in all organizations and offices according to our Islamic leader command. These overall policies have been notified to administrative system and upstream documentation like development plan regulation and civil service management code. Thus, the main principle is that the employees consider clients and customers like their own self, which means act and behave like what they expect for themselves. This survey is a field study. The research method is descriptive â analytic as well as inferential. In fact, samples have chosen from the clients attending to Isfahan department of physical education during the years, 1384 to 1390. Data collected through filling out the questionnaire by the clients. So the satisfaction was evaluated through six years. Sample selection was completely random from men and women attending to the department. All the required data analyzed and categorized by SPSS techniques. Therefore, this study is done descriptively to explain the objective and accurate systematic of facts happen in our sample. Findings of this survey show that the satisfaction of clients in the department of physical education has decreasing trend during the years, 1385 to 1390. the average satisfaction during these years is 76,25 that is less than the average satisfaction in Isfahan province in the same year. Statistics also show that the top rated ( or high score) belongs to the quality of employees ' behavior in dealing with customers and the lowest score belongs to lack of physical equipments and enough space. Key words: functional evaluation, satisfaction, Isfahan department of physical education, csm model (customer satisfaction measurement).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرزاد زیویار |
دانشجوی دکترا
فرزاد زیویار |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرتضی رضایی |
دانشگاه پیام نور
رضا عباسی |
دانشگاه آزاد
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17646_3d78fe6d9b407856137ef611f80a0090.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336825.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات