این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۶۳-۸۱
عنوان فارسی
بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برند و مشتری
چکیده فارسی مقاله
نسبت دادن ویژگیهای شخصیتی انسان به برندهای تجاری موضوعی است که در دهههای اخیر کانون توجه پژوهشگران بوده است از طرفی همخوانی شخصیت مشتری با شخصیت برند از موضوعاتی است که میتواند در ایجاد ارزش ویژه برند نقش اساسی داشته باشد. به منظور بررسی این رابطه پژوهش حاضر مدلی را در مجموعه فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران آزمون کرده است. نمونهای 185 نفری از مشتریان این فروشگاه با نمونهگیری غیر احتمالی آسان انتخاب شدند، که در نهایت با نرخ برگشت 90 درصدی 163 پرسشنامه قابلاستفاده بازگشت داده شد. روش حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار SMART PLS نسخه 1.5 نشان داد که همخوانی شخصیت برند و مشتری بر اعتماد به برند میزان (0.205 = β، 2.214t= ) و حس تعلق به برند (0.179 = β، 1.944t= در سطح خطای 10 درصد) اثر معنادار دارد، همچنین حس تعلق به برند بر وفاداری به برند (0.467 = β، 5.317= t) اثر معنادار دارد و اعتماد به برند بر وفاداری به برند (0.346 = β، 3.741t= ) و ارزش ویژه برند (0.267 = β، 2.583t =) اثر معنادار دارد و در نهایت وفاداری به برند (0.559 = β، 5.039t= ) بر ارزش ویژه برند اثر معنادار دارد. از طرفی همخوانی شخصیت برند و مشتری رابطه معناداری با وفاداری مشتری به برند ندارد و حس تعلق به برند نیز به طور مستقیم، ارتباط معناداری با ارزش ویژه برند ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Surveying the relationship between brand equity and brand-customer personality congruency
چکیده انگلیسی مقاله
Assigning human`s personality features to brands is one of the main subjects that has been focused by researchers in latest decades. On the other hand, congruency of brand personality with customers` personality is a concept that could affect brand equity. So in order to explore this relationship, this research has tested a model in Shahrvand Chain Stores of Tehran. Sample of 185 customers of this store has been selected and finally with return rate of 90%, 163 usable questionnaires have been returned. Partial Least Square method using SMART PLS software V 1.5 showed that brand-customer personality congruency has significant and positive relationship with brand trust (t=2.214, = β0.205) and brand identification (t= 1.944, = β0.179 with sig< 0.10), also brand identification has positive relationship on brand loyalty (t=5.371, = β0.467) and brand trust has positive effect on brand loyalty (t=3.741, = β0.346) and brand equity (t=2.583, =β0.267), and finally brand loyalty has positive effect on brand equity (t=5.039, =β0.559). In the other hand, the results revealed that brand-customer personality congruency has no direct effect on brand loyalty. Also brand identification do not directly affects brand equity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرتضی رضایی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
شهرام جمالی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
شهریار عزیزی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17630_7f5178e85c8987701814dbe84e9e754f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336841.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات