این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱-۳۴
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر نگرش و قصد مصرفکنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک (مورد: شهر ساری)
چکیده فارسی مقاله
یکی از روندهای جهانی که به صورت هشداردهندهای در حال رشد است، تولید، توزیع و مصرف کالاهای جعلی برندهای معتبر و لوکس، و یکی از صنایعی که به طور شدیدتری با این بحران روبهرو است، صنعت پوشاک میباشد. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر نگرش مصرفکنندگان نسبت به محصولات جعلی و قصد خرید این محصولات در صنعت پوشاک و در شهرستان ساری، استان مازندران صورت گرفته است و در آن تأثیر این عوامل، بر نگرش به محصولات جعلی و سپس تأثیر نگرش به محصولات جعلی، بر قصد خرید این محصولات سنجیده شده است. تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بوده و به منظور جمعآوری دادههای تحقیق، از پرسشنامهای که به طور ترکیبی از منابع مختلف موجود در ادبیات طراحی شده، استفاده شده است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، نمونه 384 نفری از مصرفکنندگان شهرستان ساری که آگاهانه محصولات جعلی را خریداری میکردند، انتخاب گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمونهای مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و تحلیل واریانس یک طرفه (ANOVA) استفاده شده و دو بسته نرمافزاری SPSSو LISREL به کار گرفته شدند. با بازنگری ادبیات موجود و بررسی نظر متخصصان، در مجموع یازده متغیر «رضایت خاطر شخصی»، «آگاهی از ارزش»، «برداشت قیمت- کیفیت»، «اثر اجتماعی»، «وجهه برند»، «وفاداری به برند»، «مسائل اخلاقی»، «ریسکگریزی»، «هنجار ذهنی»، «ریسک درک شده» و «آگاهی از برند» به عنوان عوامل اثرگذار بر نگرش به محصولات جعلی شناسایی شده است. یافتههای تحقیق نشان داد که، عوامل «رضایت خاطر شخصی»، «آگاهی از ارزش»، «برداشت قیمت- کیفیت»، «اثر اجتماعی»، «مسائل اخلاقی»، «هنجار ذهنی»، «ریسک درک شده» و «آگاهی از برند» تأثیر معنیداری بر نگرش نسبت به محصولات جعلی دارند و تأثیر «وجهه برند»، «وفاداری به برند» و «ریسکگریزی» بر نگرش به محصولات جعلی، معنیدار نبود. علاوه بر این، یافتهها نشان داد که نگرش به محصولات جعلی نیز، تأثیر معنیداری بر قصد خرید این محصولات دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نگرش نسبت به محصول جعلی، قصد خرید، صنعت پوشاک، برند لوکس،
عنوان انگلیسی
Analyzing factors Affecting Consumersâ Attitude & Intention to Purchase Counterfeit products of luxury Brands In clothing Industry
چکیده انگلیسی مقاله
One of the world trends growing alarmingly is Producing, distributing & Consuming counterfeit goods of Credible & luxury brands & one of the industries facing this crisis increasingly is clothing industry. Based on this, the present study aims to analyze & identify factors influencing Consumersâ attitude toward counterfeit products & intention to purchase such products in clothing industry that has been done in Sari, Mazandaran. And in it, these Factors effect on attitude toward counterfeit products & then the impact of attitude toward counterfeit products on intention to buy such products have been measured. The study method is a Survey type & in order to collect study data, a questionnaire designed with a combination of different available resources in literature has been used. To achieve the study goals, 384 individuals who purchased counterfeit products intentionally were chosen from Sari. To analyze data & test hypotheses, Study model & questionnaire, Cronbach's alpha coefficient tests, Structural Equations Modeling (SEM), Confirmatory Factorial Analysis (CFA) & one-way Variance analysis (ANONA) have been applied & two Software Packages SPSS & LISREL were used. Through reviewing the literature available & analyzing expertsâ views, generally, 11 variables have been identified: Personal gratification, Value consciousness, Priceâquality inference, Social Effect, Brand prestige, Brand Loyalty, Ethical Issues, Risk averseness, Subjective norm, perceived risk, Brand consciousness, as the influencing factors on attitude toward counterfeit products. Study Findings have indicated that the factors as Personal gratification, Value consciousness, Priceâquality inference, Social Effect, Ethical Issues, Subjective norm, perceived risk, Brand consciousness, have meaningful effect on attitude to counterfeit products & the impact of Brand prestige, Brand Loyalty, Risk averseness, was not meaningfull on view about counterfeit products. Besides, the findings have shown that attitude toward counterfeit products has a meaningful effect on intention to purchase such products.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
صابر بزرگی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
عبدالحمید ابراهیمی |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مهدی جعفرزاده |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17622_763f5a38134107419456ce217012f700.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336848.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات