این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر بازارمداری و نوآوری بر عملکرد شرکتهای غذایی بورس
چکیده فارسی مقاله
امروزه شرکتها از گرایشهای مختلفی برای افزایش عملکرد خود در بازار استفاده میکنند. از میان این گرایشها، بازارمداری و نوآوری از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. هدف از انجام این تحقیق نیز بررسی نقش بازارمداری و نوآوری در عملکرد شرکتهای مواد غذایی بورس و شناسایی نحوه ارتباط متقابل این سه متغیر با یکدیگر است. برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل 53/8 استفاده شده است. این تحقیق در بین 291 مدیر و کارشناس شرکتهای مواد غذایی بورس اوراق بهادار تهران انجام شد. نتایج نشان داد که بازارمداری و نوآوری بر عملکرد شرکتها تأثیر مثبت میگذارند. تأثیر بازارمداری بیشتر از نوآوری است و این نشان دهنده اهمیت بازارمداری برای شرکتها است. هچنین مشخص شد که بازارمداری از طریق متغیر میانجی نوآوری بر عملکرد تأثیر میگذارد. در واقع بخش عمده تأثیر بازارمداری بر عملکرد به واسطه نوآوری است. بازارمداری بر نوآوری و نوآوری بر عملکرد تأثیر میگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Ø¨Ø±Ø±Ø³Û ØªØ£Ø«ÛØ± Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ù ÙÙØ¢ÙرÛâ Ø¨Ø± ع٠Ùکرد شرکتâÙØ§Û غذاÛÛ Ø¨ÙØ±Ø³
چکیده انگلیسی مقاله
Ø§Ù Ø±ÙØ²Ù شرکتâÙØ§ از Ú¯Ø±Ø§ÛØ´âÙØ§Û ٠ختÙÙÛ Ø¨Ø±Ø§Û Ø§ÙØ²Ø§ÛØ´ ع٠Ùکرد Ø®ÙØ¯ در بازار Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù Ù ÛâÚ©ÙÙØ¯. از Ù ÛØ§Ù اÛÙ Ú¯Ø±Ø§ÛØ´âÙØ§Ø Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ù ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø§Ø² اÙÙ ÛØª ÙÛÚÙâØ§Û Ø¨Ø±Ø®ÙØ±Ø¯Ø§Ø± ÙØ³ØªÙد. ÙØ¯Ù از Ø§ÙØØ§Ù Ø§Û٠تØÙÛÙ ÙÛØ² Ø¨Ø±Ø±Ø³Û ÙÙØ´ Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ù ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø¯Ø± ع٠Ùکرد شرکتâÙØ§Û Ù ÙØ§Ø¯ غذاÛÛ Ø¨ÙØ±Ø³ Ù Ø´ÙØ§Ø³Ø§ÛÛ ÙØÙ٠ارتباط Ù ØªÙØ§Ø¨Ù اÛÙ Ø³Ù Ù ØªØºÛØ± با ÛکدÛگر است. Ø¨Ø±Ø§Û Ø¢Ø²Ù ÙÙ ÙØ±Ø¶Ûات تØÙÛ٠از Ù Ø¯Ù Ù Ø¹Ø§Ø¯ÙØ§Øª Ø³Ø§Ø®ØªØ§Ø±Û Ù ÙØ±Ù âØ§ÙØ²Ø§Ø± ÙÛØ²Ø±Ù 53/8 Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù شد٠است. اÛ٠تØÙÛ٠در بÛÙ 291 Ù Ø¯ÛØ± Ù Ú©Ø§Ø±Ø´ÙØ§Ø³ شرکتâÙØ§Û Ù ÙØ§Ø¯ غذاÛÛ Ø¨ÙØ±Ø³ Ø§ÙØ±Ø§Ù Ø¨ÙØ§Ø¯Ø§Ø± ØªÙØ±Ø§Ù Ø§ÙØØ§Ù Ø´Ø¯. ÙØªØ§ÛØ ÙØ´Ø§Ù داد Ú©Ù Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ù ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø¨Ø± ع٠Ùکرد شرکتâÙØ§ ØªØ£Ø«ÛØ± ٠ثبت Ù ÛâÚ¯Ø°Ø§Ø±ÙØ¯. ØªØ£Ø«ÛØ± Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ø¨ÛØ´ØªØ± از ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø§Ø³Øª ٠اÛÙ ÙØ´Ø§Ù دÙÙØ¯Ù اÙÙ ÛØª Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ø¨Ø±Ø§Û Ø´Ø±Ú©ØªâÙØ§ است. ÙÚÙÛ٠٠شخص شد Ú©Ù Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ø§Ø² طرÛÙ Ù ØªØºÛØ± Ù ÛØ§ÙØÛ ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø¨Ø± ع٠Ùکرد ØªØ£Ø«ÛØ± Ù Ûâگذارد. در ÙØ§Ùع بخش Ø¹Ù Ø¯Ù ØªØ£Ø«ÛØ± Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ø¨Ø± ع٠Ùکرد Ø¨Ù ÙØ§Ø³Ø·Ù ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø§Ø³Øª. Ø¨Ø§Ø²Ø§Ø±Ù Ø¯Ø§Ø±Û Ø¨Ø± ÙÙØ¢ÙØ±Û Ù ÙÙØ¢ÙØ±Û Ø¨Ø± ع٠Ùکرد ØªØ£Ø«ÛØ± Ù ÛâÚ¯Ø°Ø§Ø±ÙØ¯.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود حسینی |
دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
جمشید سالار |
گروه مدیریت دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17626_3c9662c139d12452405fd843b90bba97.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336853.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات