این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۳۵-۱۵۴
عنوان فارسی
تدوین استراتژی و اولویتبندی استراتژیهای منتخب شرکت بهنوش ایران با رویکرد فازی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به رشد روز افزون سازمانها در رقابت برای تحصیل سهم بازار ضرورت وجود برنامهریزی استراتژیک را در سازمانها دو چندان میکند که توجه بسیاری از محققین را جلب نموده است. در این تحقیق ابتدا با مراجعه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف داخلی، فرصتها و تهدیدات محیطی و استراتژیهایی در قالب ماتریس SWOT شناسایی شدند. در ادامه با تعریف فاکتورهای کلیدی موفقیت، استراتژیهای تعریفشده با دو روش تاپسیس فازی و QSPM رتبهبندی شدند. با روش تاپسیس فازی، استراتژیهای "تولید محصولات جدید نظیرآب و آبمیوه در جهت تکمیل سبد محصول" به عنوان مهمترین استراتژی انتخاب و پس از آن استراتژیهای "استفاده از برندینگ" و "راه اندازی خطوط جدید در کارخانه های شیروان و اراک در جهت افزایش تولید" که در زمره استراتژیهای تهاجمی جا دارند،در رتبههای دوم و سوم جای گرفتند. ضمن اینکه استراتژیهای "استفاده از برندینگ"، "تولید محصولات جدید نظیرآب و آبمیوه در جهت تکمیل سبد محصول" و چانهزنی در جهت تخصیص درصدی از سود برای بازاریابی محصولات سلامت ((Healthy drinks نیز با استفاده از روش QSPM، به عنوان مهمترین استراتژیها برگزیده شدند. در انتها نیز دو روش تاپسیس فازی و QSPM، با استفاده از روش SAW با یکدیگر مقایسه شدند. در این مرحله، دو روش مذکور به عنوان گزینه و اهداف کلان سازمان در حکم معیارهایی در نظر گرفته شدند که در نهایت روش تاپسیس فازی، به عنوان روش مناسبتر جهت رتبهبندی استراتژیهای شرکت بهنوش انتخاب شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Formulation and categorizing Iran Behnoosh Co. strategies: An Fuzzy approach
چکیده انگلیسی مقاله
By attention to organizationâs growth for competing to achieve more market share, strategic planning necessity has been more and more important for organization the has paid a lot of researchers attention. In this research, firt with refering to accomplished studies, strengths, weaknesses, oppurtunities, treatments and some strategies were distinguished in base of SWOT matrix. Then by defining critical success factors, the strategies were categorized by fuzzy topsis anf QSPM techniques. By the first technique, âproducing new goods like water and juice to complete production basketâ was chosen as the most important strategy and after that âapply Brandingâ and âusing new production lines in Shirvan and Arak companies to increase productionsâ were placed in 2nd and 3rd places. Although âapply Brandingâ, âproducing new goods like water and juice to complete production basketâ and âallocating a little percentage for healthy drinks marketingâ were selected as the top strategies by QSPM technique. Finally fuzzy topsis and QSPM techniques were comprised together by SAW technique. In this stage, 2 mentioned techniques and organizationâs long term objectives were considered as althernatives and criterias in direct order that fuzzy topsis was selected as better one for categorizing Behnoosh company strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پدرام لسانی |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
الیاس بایرامی لاطران | bayrami latran
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نیما سعیدی |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
سید عباس حیدری | seyed abbas
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17617_d2c9178f08ae0d216a7ccd9001315d61.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336855.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات