این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی طراحی مدل بومی برندسازی برای کلان پروژه‌های چندمنظوره کشور و پیاده سازی و آزمون آن در یک مجموعه چند منظوره
چکیده فارسی مقاله پژوهش در مورد برندسازی کشورها، شهرها، مکان‌ها و مقاصد گردشگری نیز انجام شده است، اما در برخی حوزه بسیار نوپا و جدید است. مطالعات این حوزه بیشتر متمرکز بر فروش مکان، بازاریابی مکان و برندسازی مقاصد گردشگری بوده است و به نظر می‌رسد مطالعات کمی در مورد برندسازی کلان پروژه‌های تفریحی، اقامتی، توریستی و ورزشی انجام گرفته باشد. این پروژه‌ها از همان ابتدا به منظور تامین سرمایه و در مرحله بهره برداری به منظور ایجاد ارزش افزوده اقتصادی باید ذهنیت مطلوب در میان ذی نفعان مختلف داشته باشند و بدین منظور برندسازی یکی از عوامل اصلی موفقیت این نوع پروژه‌هاست. مساله اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای برندسازی این کلان پروژه‌ها با درنظرگرفتن ویژگی‌های منحصر به فرد ایرانی است. از آنجایی که در زمینه برندسازی کلان پروژه‌های تفریحی، اقامتی، توریستی و ورزشی کشور با توجه به شرایط بومی کشورمان مدل جامعی وجود ندارد، بدین منظور و برای نظریه پردازی و شناسایی ابعاد مدل از روش تئوری مبتنی بر داده‌ها استفاده شده است. در ادامه مدل کیفی ارائه شده در یکی از پروژه‌های چندمنظوره کشور تست و پیاده سازی شد و ابعاد مدل و روابط بین آنها براساس روش‌های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و مدل معادلات ساختاری تایید شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Devising a Branding Model for Multi-Purpose Mega Projects Localization for Iran: Implementing and Testing in a Multi-Purpose Project
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Purpose: While it seems there are just very few studies on branding process of mega projects of entertaining, residential, tourism and sport, branding is one of the most successful factors in these types of projects. We tried to introduce a model corresponding to Iranian characteristics. It has to be said that researches on this subject mostly focus on place selling, place marketing and tourism destination branding. Design/methodology/approach: Since in Iran, there is no special model, we used the Grounded Theory for hypothesizing and discovering model aspects. Deep interviews corresponding to grounded theory have been conducted. The interviewees were consisted of university scholars, owners and founders of related mega projects, branding and marketing managers of projects, subprojects managers of these projects, sales, economic and financial managers, superior consultants, and managers and officials of Cultural Heritage Organization of Iran. Findings: The main phenomenon of this research is branding process of mega projects of entertaining, residential, tourism and sport, and also, causal conditions, context conditions, and intervening conditions are introduced. At last, results of branding for these types of projects as an intact model is introduced. Originality/ value: The primary goal of this research is introducing a model for branding these mega projects with respect to the characteristics of Iranians.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی دیواندری |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

امیر اخلاصی |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17596_704ceb6ff1c2f32629c90cf3da684421.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336858.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات