این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۲۱-۳۶
عنوان فارسی
شناسایی ویژگیهای ساختاری و محتوایی مورد انتظار مشتریان از شعارهای تبلیغاتی بانک
چکیده فارسی مقاله
شعار تبلیغاتی یکی از مهمترین عناصر برنامههای تبلیغاتی شرکتهاست. برنامههای تبلیغاتی در صنعت بانکداری ایران طی سالهای اخیر به دلیل تشدید رقابت اهمیت بسیار زیادی یافته است. یک شعار تبلیغاتی دارای ساختار و محتوای مناسب برای بانک میتواند موجب جلب توجه بیشتر مخاطبان و اثربخشی تبلیغات شود. این مطالعه درصدد شناسایی ویژگیهای ساختاری و محتوایی یک شعار مناسب برای بانکها از منظر مشتریان هستند. این پژوهش با تحلیل محتوای نتایج مصاحبه با 70 نفر از مشتریان نظام بانکی در چارچوب نظریه دستور گشتاری چامسکی، مهمترین ویژگیهای ساختاری و محتوایی یک شعار خوب بانکی را شناسایی نمود. نتایج نشان داد که فراوانی ویژگیهای محتوایی شعار 71 مورد (80%) و ویژگیهای ساختاری 18 مورد (20%) است. همچنین رتبه بندی ویژگیهای مورد نظر مشتریان در کل عبارتند از: سرعت ارائه خدمات(25%)، برخورد مناسب با مشتری(12%)، واقعگرایی(10%)، کوتاهی(8%) و توجه به امنیت و اعتماد(7%).
کلیدواژههای فارسی مقاله
تبلیغات، شعار تبلیغاتی، تحلیل محتوا، بانک،
عنوان انگلیسی
Identifying Content and Structural Dimensions of Iranian Banks Advertising Slogans
چکیده انگلیسی مقاله
Advertising slogans are frontier in corporate campaigns. Privatizations, entrance of private banks and totally electronic banks intensified bank competitions. Having effective advertising slogan is a way to attract banking customers in new competitive climate. Since, in this article the most important components of a good slogan identified from customer view by using Chomskyâs theory of transformational grammar, qualitative and exploratory approach and interviewing with 70 customers. Results show frequencies of content indexes are 4 times more than structural dimension from customer view while, both of content and structural dimensions are supplementary and inseparable. The first five indexes of good advertising slogans are speed in providing services, appropriate treat to customer, shortness, and attention to security and trust.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
advertising, Advertising Slogan, content analysis, Bank
نویسندگان مقاله
آسیه امیدیان |
دانشگاه تهران-دانشکده مدیریت
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجید حسنی نژاد |
شهید بهشتی- دانشکده مدیریت و حسابداری
امین دینی |
شهید بهشتی- دانشکده مدیریت و حسابداری
شهریار عزیزی |
شهید بهشتی- دانشکده مدیریت و حسابداری
مجید حسنی نژاد |
شهید بهشتی- دانشکده مدیریت و حسابداری
فاطمه فرهیخته |
دانشگاه علامه طباطبایی-دانشکده مدیریت و حسابداری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17588_7b3e3c12ea61a6c26f1e0b064f6e2672.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336859.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات