این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۳۷-۵۰

عنوان فارسی بررسی تأثیر عوامل سازمانی بر پذیرش استفاده از نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت CHP توسط مشتریان سازمانی
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق هدف بررسی تأثیر عوامل سازمانی مؤثر بر پذیرش استفاده از نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارتCHP (مولدهای مقیاس کوچک) توسط مصرف کنندگان سازمانی است. عوامل سازمانی شامل هفت متغیر ارزش‌های سازمانی، ادراک، نمایندگان سازمان، اهداف و وظایف سازمان، تکنولوژی، ساختار سازمانی و منابع سازمانی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای است که توسط محقق تهیه شده است. پرسشنامه‌ها بر اساس مطالعات تئوریکی و طیف شش گزینه‌ای لیکرت تهیه شد. روایی محتوایی پرسشنامه از نظر اساتید و کارشناسان مثبت ارزیابی گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به میزان 955/0 محاسبه شد. با استفاده از آمار توصیفی و روش‌ها‏ی استنباطی (روش تحلیل همبستگی) تجزیه و تحلیل شد. نتایج به‌دست آمده از این تحقیق نشان داد که اولاً کلیه متغیرهای عوامل سازمانی فوق‌ بر پذیرش استفاده از نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارتCHP (مولدهای مقیاس کوچک) توسط مصرف کنندگان سازمانی موثر هستند و ثانیاً ترتیب اهمیت و اثرگذاری عوامل سازمانی به‌صورت منابع سازمانی، اهداف و وظایف سازمانی، ادراک، نمایندگان سازمان، تکنولوژی، ارزش‌های سازمانی و ساختار سازمانی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study the effect of the organizational factors on the acceptance using combined heat and power Generation plants (small-scale generation) by organizational Consumers
چکیده انگلیسی مقاله The main goal of this research was studied the role of the organizational factors on the acceptance using combined heat and power generation plants by organizational consumers. Organizational factors include the seven variables of organizational values, perception, organization representatives, organizational goals and tasks, organization, technology, organizational structure and organizational resources. Its methods was descriptive-survey and applied research. To gather information from questionnaire was used. The questionnaire was based on theoretical principles and as a range of options was designed Likert senary. Narrative content of the questionnaires from masters and professionals and experts was assessed positively. Validated questionnaire based on the cronbach alpha coefficients were calculated. The coefficient for the questionnaire was obtained 0.955 customers and analyzes data using SPSS software was done. Inferential statistical methods of research questions in the community (customers) were analyzed. The statistical tests were included correlation analysis, regression and T-test. The results of this study showed that: 1. All of the above-mentioned variables on the acceptance of power plants CHP (small-scale generation) by the organizational consumers are effective. 2. Order of importance and influence of organizational factors to be organizational resources, organizational goals and tasks, perception, organization representatives, technology, organizational values, and organizational structure respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی مومنی |
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی حیدری |
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدرحیم اسفیدانی | mohammad rahim
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17592_253a75df4d96bdb79a5b7d2c080101ea.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336860.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات