این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۵۱-۶۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیرکارآفرینی و کسب و کار محوری بر نوآوری و ارزش مشتری
چکیده فارسی مقاله
امروزه سازمانها باید با تشخیص و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه ناشی از تغییرات محیطی نه تنها بقا بلکه رشد خود را نیز تضمین کنند. از این رو، باید به منظور حفظ بقای خود از مزایایی رقابتی برخوردار باشند. از جمله این مزایای رقابتی، نوآوری و ارزش مشتری است که با توجه به اینکه مطالعات کمی به بررسی روابط میان کارآفرینی و ارزش مشتری پرداخته است لذا، در مطالعه حاضر با استفاده از روش تحقیق پیمایشی به بررسی اثرات بالقوه کارآفرینی و کسب و کار محوری (یادگیری محوری، بازارگرایی و شیوههای منابع انسانی) بر روی نوآوری و ارزش مشتری پرداخته شده است. جامعه آماری این مطالعه متشکل از شرکتهای فعال در صنایع غذایی شهر مشهد بودند که با استناد بر فرمول کوکران، 83 مدیر ارشد از میان مدیران شرکتهای مورد مطالعه به عنوان نمونه تصادفی مطالعه در تحقیق مشارکت داشتهاند. دادههای به دست آمده به وسیله پرسشنامههای توزیع شده از طریق معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزیی به کمک نرم افزار پی. ال. اس تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از پردازش دادهها نشان داد که کارآفرینی و مدیریت منابع انسانی مهمترین محرکهای معنادار بر نوآوری و ارزش مشتری هستند. همچنین، یافتههای تحقیق بر این نکته تاکید دارد که بازارگرایی یکپارچه نیز میتواند به عنوان پیشبینیکننده نوآوری و ارزش مشتری در نظر گرفته شود. بنابراین، توفیق در اجرای صحیح این عوامل موجب ارتقای نوآوری و ارائه ارزش برتر به مشتریان خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی، کسب و کار محوری، نوآوری، ارزش مشتری،
عنوان انگلیسی
Exploring effect of entrepreneurship and business orientations on innovation and customer value (Case Study: food industry of Mashhad city)
چکیده انگلیسی مقاله
Today, organizations must recognize and exploit entrepreneurial opportunities arising from environmental changes, not just survive But also to ensure its growth. Hence, the need have to maintain the survival of competitive advantages over its competitors. These competitive advantages as innovation and customer value is that given that few studies have examined the relationship between entrepreneurship and customer value Therefore, in this study adopted a survey research strategy to investigate the potential effects of entrepreneurial and business oriented (learning orientation, market orientation and human resource practices) has been on innovation and customer value. The study population consisted of active companies in the food industry of Mashhad city were based on Cochran's formula, for example, randomized study of 83 patients have been involved in research. The data obtained through questionnaires distributed and the structural equations and partial least squares method to help software PLS were analyzed. The results of data processing showed that entrepreneurship and human resource management are the most important drivers of innovation and customer value. Also the findings suggest that market orientation can be integrated as a predictor of innovation and customer value to be considered. Therefore, the rights to success implementing these factors promote innovation and deliver superior value to customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیرا پور |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
مصطفی کاظمی |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17590_cae9c7675fd9cff12200b6aef959ee19.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336861.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات