این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۶۹-۸۶
عنوان فارسی
کاربرد نظریههای خودمختاری، رفتار برنامهریزی شده و کنش عقلایی در قصد خرید آنلاین (مورد مطالعه؛ تارنمای شرکت مسافربری رویالسفرایرانیان)
چکیده فارسی مقاله
پیشرفت شبکه ارتباط جهانی به شکلگیری نوع جدیدی از خرید تحت عنوان خریدآنلاین منجر شده است. در این راستا، شناسایی عوامل تعیینکننده قصد خریدآنلاین مشتریان و از همه مهمتر تعیین نقش جنسیت به عنوان یک متغیر مستقل و یا تعدیلگر از مهمترین زمینههای تحقیقاتی به شمار میرود که در این تحقیق بدان پرداخته شده است. علاوه بر این، درک نقش واسط اعتماد به تارنما و بررسی تاثیرگذار بودن یا نبودن لذت و خوشی خرید آنلاین بر قصد خرید آنلاین مشتریان نیز باعث متمایز شدن این تحقیق شده است. مدل مفهومی پژوهش که بر اساس نظریههای کنشعقلایی، رفتار برنامهریزی شده و نظریه خودمختاری ارائه شده است، بر اساس دادههای 162 مشتری شرکت مسافربری رویال سفر ایرانیان بررسی شد. نتایج نشان میدهد که کیفیت درکشده از تارنمای شرکت، از طریق اعتماد به تارنما، قصد خرید-آنلاین را تحت تاثیر قرار میدهد. ضمن آنکه تاثیر نگرش مشتریان نسبت به خرید اینترنتی بر قصد خریدآنلاین آنها نیز مورد تأیید قرار گرفت. نتایج همچنین نشان میدهد که جنسیت مشتریان و لذت و خوشی ناشی از تعامل با تارنما، بر قصد خریدآنلاین آنها اثرگذار نبوده است. نتایج این پژوهش، مدیریت این شرکت را در راستای ارتقا و بهبود خدمات اینترنتی به مشتریان کمک خواهد نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Application of the theories of Self-Determination, Planned Behavior and Reasoned Action in online purchasing (A study at Royal Safar Iranian Company)
چکیده انگلیسی مقاله
The advancement of the World Wide Web has resulted in the creation of a new form of purchasing that is called online purchase. Hence, identifying the determinants of the customer online purchase intention, especially determining the role of gender as an independent or moderator variable is considered as an important research priority. The conceptual model of research which has been extracted in accordance with the theory of reasoned action, theory of planned behavior and self-determination theory was analyzed through data that had been gathered from 162 customers of Royal Safar Iranian Company. The results show that perceived website quality, through trust to website, influences the online purchase intention. In addition, the effect of attitude toward web-based purchase on the online purchase intention was confirmed. The findings also exhibit that gender and enjoyment havenât effect on the online purchase intention. These results can be used to improve and enhance the internet service quality by managers of this company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا ذبیحی | mohammad reza
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد (Islamic azad university of mashhad)
علی نوری |
دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
احمدعلی خایف الهی | ahmad ali khaef elahi
دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17595_e18be5c58b17d66f7cc661cb6ded0d33.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336862.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات