این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۰۷-۱۲۲

عنوان فارسی ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر مبنای خرده‌فروشان
چکیده فارسی مقاله پژوهش‌های فراوانی در زمینه بررسی ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف‌کنندگان انجام شده است. ولی پژوهشگران معدودی ارزش ویژه نام و نشان تجاری را از دیدگاه خرده‌فروشان بررسی کرده‌اند. در حالی که تعداد زیادی از محصولات مصرفی به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان نهایی فروخته نمی‌شوند، بلکه از طریق خرده‌فروشان و به صورت غیر مستقیم به آن‌ها ارائه می‌شوند. از سوی دیگر خرده‌فروشان توانایی تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مصرف‌کنندگان را نیز دارا هستند. هدف از این پژوهش بررسی ارزش ویژه نام و نشان بر مبنای خرده‌فروشان و همچنین شناسایی مؤلفه‌های کلیدی تأثیرگذار بر آن بود. داده‌های مورد نیاز از طریق توزیع پرسش‌نامه بین خرده‌فروشان کاشی و سرامیک در استان یزد و شیراز جمع‌آوری شد. برای آزمون فرضیه‌های پژوهشی از مدل‌سازی معادلات ساختاری بر پایه روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهند حمایت‌های تولید‌کننده، انتظارات مشتریان و مزایای مالی از طریق افزایش رضایت از نام و نشان تجاری تأثیر معناداری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه خرده‌فروشان دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Providing a model for explaining retailers based brand equity
چکیده انگلیسی مقاله There are plenty of researches that have investigated brand equity from consumer’s perspective, but rarely Researchers investigated brand equity from the point of view of retailers. However, a large number of products is not sold directly to consumers, but delivered indirectly through retailers. Retailers also have the ability to significantly influence consumers’ purchase decisions. The purpose of this study was investigating retailer based brand equity and also identifying key components affecting it. Required data were collected through a questionnaire survey among ceramic tile retailer in Yazd and Shiraz. Structural Equation modeling and partial least squares statistical method were used to test the hypothesis. The results of this study indicate that manufacture supports, consumer expectation and financial benefit have significant effect on retailer based brand equity through brand satisfaction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا ضیایی بیده | ziaei bide
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

حمید شاهبندرزاده |
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17591_4e722ccd32025a3c9c0919acfa8becd6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336864.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات