این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۴۳-۱۶۴

عنوان فارسی بهینه سازی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و بازاریابی محصولات هوائی به روش AHP
چکیده فارسی مقاله پیشرفت‌های گوناگون در عرصه تکنولوژی جهانی بویژه در حوزه محصولات هوایی همراه با اعمال روش‌های متعدد ارتقا در سازماندهی صنایع مرتبط نسبت به دهه گذشته، تحولات اثر بخشی را پدید آورده است. در این راستا صنایع و شرکت‌ها سعی دارند تا با استفاده از ابزارها، روش‌ها و فناوری‌های نوین، روند کاری خود را با عنایت به قیود جدید و مدرن، بهینه و با کاهش زمان و هزینه، ضمن بالابردن کارایی، نظر مشتریان را با تطبیق استاندارد و مقررات جدید و لحاظ نمودن فناوری روز، تامین نمایند. از آنجایی که برای بسیاری از شرکت‌ها با توجه به ماموریت و رسالت اصلی و همچنین محدودیت‌های اخیر تحریم‌ها مقوله رقابت در محصولات هوایی تولید شده موضوعیت چندانی ندارد، لذا تلاش‌ها به تدوین متدولوژی مدل سازی ریاضی تامین به موقع همراه با کیفیت و مشخصات محصول هوایی مورد نظر مشتری معطوف می گردد و فراهم سازی مناسب ترین و سریع ترین روند زنجیره تامین با بهره برداری از توانمندی‌های فناوری اطلاعات که موجب آماده شدن یک محصول از ابتدای خط تولید تا تحویل به مشتری می‌گردد، به اندازه روش تولید آن محصول نیز اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله معیارهای اصلی زنجیره تامین و گزینه‌های فناوری اطلاعات در این گونه شرکت‌ها و تعامل موثر آنها بر یکدیگر شناخته شده و اولویت‌های تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین تعیین و در راستای تحقق اهداف پژوهش، بهینه شده‌اند. بدین منظور این مقاله در یک شرکت هوایی، در بازه زمانی نیمه دوم سال 90 و نیمه اول سال 1391 با بهره گیری از 115 نفر کارشناسان و مدیران بخش‌های آماد و بازرگانی، برنامه ریزی و کنترل تولید، رایانه و برون سپاری و با استفاده از پرسشنامه و روش مقایسات زوجی تهیه شده و در نهایت مشخص گردید که کلیه معیارهای اصلی شناسایی شده زنجیره تامین و فناوری اطلاعات بریکدیگر تاثیر داشته و مدل مفهومی را تایید می‌نمایند، لذا منابع انسانی آموزش دیده در زمینه IT، حمایت مدیر ارشد، وجود زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، تجارت الکترونیک و مبادله الکترونیکی داده‌ها با شرکای تجاری، باید به ترتیب و به عنوان الگوی بهینه سازی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین، مد نظر قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Optimizing the Usage of Information Technology in Supply Chain Management and Marketing of Aviation Products by AHP method
چکیده انگلیسی مقاله Technology and its various development has evolved rapidly the industries specifically in the field of aviation products during the last decade . Different aviation companies and manufacturing industries put up their efforts to utilize different implements , modern technologies and new organizational methologies to optimize their working process . They intend to fulfill the customers requirements in relation to their products . Naturally it will be achieved through the factors such as the cut in cost and time , enhancement of performance and applying the required and modern technologies. The main emphasis has been switched toward the customers point of view ( such as delivery of the aircraft products per the appointed dates , quality and reliability and functional specifications ) . Providing the proper and quick supply of chain for provision process is as significance as production procedures and processes by incorporating the required Informatin Technology for the right product to deliver as per specified and promised date to the customer . This thesis attamps to recognize the basic provision criteria Informatin Technology alternatives along with their effective impacts in a company . In addition , it also determines the priorities of Informatin Technology influence on supply chain management which in turn optimize the research goals of the enterprise . For this purpose , the resrarch has been prepared with use of questionnaire and paired analogy in an aviation company . In this regard , experts and managers of commercial and supply division , planning and production control , computer (115 persons ) were questioned during the second midyear of 1390 and first midyear of 1391 . Finally it was revealed that all the known major measures of chain provision and information technology impact on each other and validated the conceptual model . Therefore trained human resourses on IT , support of senior executives , hardware and software substructures , commerce electronic and exchange of data with partners should be tacken into account as a model of optimization for application of IT in supply chain management .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی کرباسیان |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

بیژن خیامباشی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

اکبر نیلی پور طباطبایی | nilipour tabatabaei
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

محمد شریعتی |



نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17597_25f3735eded39ecc0ace3b950b46ffd2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336866.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات