این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۶۵-۱۸۰

عنوان فارسی بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف‌کنندگان (مطالعه موردی: مصرف‌کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به آمیخته بازاریابی سبز و تاثیر آن بر تصمیم خرید سبز مصرف‌کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه فارس صورت گرفته است. بر این اساس، نمونه‌ای مشتمل بر 385 نفر از مصرف‌کنندگان محصولات لبنی شرکت مذکور به شیوه تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم هر طبقه، در مناطق نه‌گانه شهرداری شیراز انتخاب گردیده و بررسی شدند. مدل مفهومی تحقیق بر مبنای مطالعات نظری آمیخته بازاریابی سبز و خرید سبز مصرف‌کننده، طراحی و بر مبنای آن، پرسشنامه‌ای طراحی گردیده و داده‌های مورد نظر جمع‌آوری گردید. در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید، هر یک از ابعاد تبلیغ، توزیع و قیمت آمیخته بازاریابی سبز بر خرید سبز مصرف‌کننده اثر مثبت و معناداری دارند، در حالی که محصول سبز بر خرید سبز مصرف‌کنندگان دارای تاثیر منفی و غیر معنی‌داری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی سبز، آمیخته بازاریابی سبز، خرید سبز مصرف‌کننده،

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Green Marketing Mix on Consumers Green Purchase Decision (Study in Consumers of Shiraz Pegah Dairy Product Company)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is investigating the consumer's attitude toward green marketing mix of Pagah dairy products company and its effect on green purchase decision of dairy products consumers. Based on this, the sample consisted of 385 consumers of this company by stratified random method in nine areas of Shiraz were selected and studied. By studying the theoretical basis of green marketing mix and green purchase decision, the conceptual model and questionnaire were designed, and data's were gathered. Finally, the structural equation modeling was used to examine hypotheses and determined that, each aspects of advertising, distribution and price of green marketing mix on consumer's green purchase decision have positive and significant effect .While the green product have negative and non-significant effect on consumer's green purchase decision.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد اله یاری بوزنجانی | allahyari bouzanjani
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

حبیب اله رعنایی کردشولی | ranaei kordshouli
دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17594_dbbdfbd98f355ad48a6278ae29931874.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336867.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات