این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
طراحی مدل چابکی مشتری با رویکرد قابلیتهای پویای سازمانی: بررسی نقش شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازار
چکیده فارسی مقاله
سازمانها در جهان امروزی با تلاطم محیطی زیادی مواجهاند به گونهای که سطوح بالای تلاطم محیطی میتواند عملیات شرکت را فلج کند. در واقع، ستادههای عملکرد سازمان در اینگونه محیطها وابستگی زیادی به توانایی شرکت در مدیریت تغییرات و انعطاف پذیری آن دارد. از آنجایی که یکی از عوامل مهم در محیطهای متلاطم تغییر سریع در نیازها و ترجیحهای مشتریان سازمان است و با توجه به رویکرد نوین بازاریابی در جهت الگو کردن نیازهای مشتریان؛ یکی از مهمترن قابلیتهای پویای سازمان در جهت مدیریت تغییرات محیطی در چنین محیطهایی چابکی مشتری معرفی شده است. با توجه به نقش حیاتی چابکی مشتری در محیطهای متلاطم رقابتی و جدید بودن این مفهوم در ادبیات بازاریابی؛ هدف تحقیق حاضر بررسی چگونگی دستیابی به این قابلیت مهم برای سازمانهاست. از آنجایی که یکی از ابزارهای مهم دستیابی به چابکی مشتری در سازمان قابلیتهای پویا معرفی شدهاند، به همین علت در این مطالعه مدل شکل گیری بعد چابکی مشتری بر اساس قابلیتهای پویای شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازار به منظور بهبود ابعاد ستادههای فرآیند سازمانی در صنعت الکترونیک ایران ارائه و آزمون شده است. این مدل بر اساس سه حوزه ادبیاتی مدیریت؛ یعنی ادبیات مدیریت استراتژیک در ارتباط با قابلیتهای پویا، ادبیات مرتبط با حوزه کارآفرینی و ادبیات مرتبط با فناوری اطلاعات ایجاد شده است. نتایج بدست آمده از نمونه آماری، مدل فوق را تایید مینماید. بنابراین، میتوان چنین نتیجه گرفت که قابلیتهای پویا به شکل گیری چابکی مشتری در سازمان کمک مینمایند، همچنین چابکی مشتری ایجاد شده بر کیفیت و کارایی ستادههای فرآیندی سازمان اثر مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Desisgning customer agility model based on dynamic capabilities: Effect of IT Competence, Entrepreneurial Alertness And Market Acuity
چکیده انگلیسی مقاله
Today organizations face great environmental turbulence. High levels of environmental turbulence can paralyze a firmâs operations. Actually outputs of organization process in such environments depend on the firmâs ability to change management and its flexibility. Since one of the important changes in the turbulent environments is changing of needs and preferences of customers and also based on new marketing approach, in order to consider customer's needs, customer agility has been identified as the vital competency for the survival of organizations. Given the critical role of customer agility in turbulent competitive environment, this concept has attracted many researchers of management science in recent years. Therefore, it is vital for organizations to find how to achieve this important capability and it is important to note that very few researches have been done in this regard. Since one of the important tools for achieving customer agility in the organization is dynamic capabilities, therefore in this research the model of formation of customer agility in organization based on dynamic capabilities has been proposed and examined in electronics industry of Iran. The model includes IT competencies, entrepreneurial and market acuity for improving the output of organizational process. This model has been developed based on three management areas of strategic management literature related to dynamic capabilities and the literature of entrepreneurship and information technology. Findings of the sample approve the research model. In addition, it is concluded that dynamic capabilities of the organization will help shaping customer agility and customer agility has a positive effect on quality and efficiency of the process output.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عادل آذر |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اصغر مشبکی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سهیلا خدامی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17585_901c11eb38e910f89a46b53e4c9e43c4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336868.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات