این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۷۳-۹۲
عنوان فارسی
بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتلهای ۵ ستاره مشهد
چکیده فارسی مقاله
مقوله برندسازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در دنیای بازاریابی دارد. در بخش خدمات، برندها به عنوان راهی سریع برای شناسایی و متمایز ساختن خود و ایجاد تصویر در ذهن مشتریان هستند. در میان ابعاد قابل لمس یک محصول یا خدمت، تصویر برند مهمترین چیزی است که اکثر استراتژیهای بازاریابی معطوف به آن هستند و به برجسته کردن آن گرایش دارند. برای این منظور بخشهای خدماتی سعی در برقراری ارتباط با مشتریان دارند و از طریق تأثیری که بر ادراک مشتریان از خدمات دریافت شده میگذارند، تصویری مطلوب در ذهن مشتری ایجادکنند. هدف این مقاله، بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و براساس روش گردآوری دادهها، تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. دادههای مورد نظر با استفاده از یک پرسشنامه که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته شده جمع آوری شده است و در نهایت دادههای 196 پرسشنامه مبنای تحلیل قرار گرفت. همچنین به منظور تجزیه و تحلیل دادهها، از نرم افزار اسمارت پی ال اس که از نوع معادلات ساختاری محسوب میگردد، استفاده شده است. یافتههای حاصل پژوهش نشان دادکه متغیر ارتباط موفق با مشتری تاثیر مثبت معناداری بر ارزش ویژه برند و تصویر برند داشته است، همچنین تاثیر مثبت معنادار ارزش ویژه برند بر تصویر برند تایید شد. در این تحقیق اثر غیر مستقیم ارتباط موفق با مشتری بر تصویر برند بیشتر از اثر مستقیم آن است و نقش واسط ارزش ویژه برند تایید شد، به طوری که نشان دهنده موثر بودن این متغیر در بهبود رابطه بین ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند است. این بدان معناست که بخش هتلداری به منظور بهبود تصویر برند از دیدگاه مشتریانش باید نقش موثر ارزش ویژه برند و تقویت آن را را مد نظر قرار دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the Mediator Role of Customer Based Brand Equity in Successful Customer Relationship and Brand Image of Five Star Hotels in Mashhad
چکیده انگلیسی مقاله
Branding and brand management in the marketing world of today have many followers. In the service sector, brands are treated as a quick way to identify and differentiate themselves and create an image in the minds of their customers. Among the intangible aspects of a product or service, brand image is the most important aspect, which is emphasized in marketing strategies. Service firms try to communicate with their customers and make a desired image in the mind of their customers by influencing on customer perception of services they receive. The purpose of this article is to identify the mediator role of brand equity in successful customer relationship and brand image. Based on research objective, this study is typically practical and based on data collection approach, is a descriptive research. Data has been collected from a sample of 196 respondents using an approved and reliable questionnaire. Also the data analysis approach and software include Structural Equation Modeling (SEM) and smart PLS software, respectively. Findings imply that successful customer relationship has a significant relationship with brand image and brand equity has a positive influence on brand image. In other words, brand equity has a significant influence on successful customer relationship and brand image. This means that the hotel industry should consider the role of brand equity and its improvement towards brand image improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده زهرا فاطمی | seyedeh zahra
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
فریبرز رحیم نیا |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
فریبرز رحیم نیا |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
فریبرز رحیم نیا |
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17580_c2500d0f34f41482641beffe24c0bb83.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336871.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات