این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۲۸
عنوان فارسی
تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکتهای خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری
چکیده فارسی مقاله
بنا به ادبیات نظری بازاریابی، اجرای یک برنامه بازاریابی درونی به آموزش، انگیزش، هدایت و رهبری نیروی کار و ایجاد سطح بالاتری از رضایت در آنان منجر میشود و آنان را قادر میسازد تا سطح بالاتری از کیفیت خدمات را به مشتری ارائه نموده و در نهایت منجر به عملکرد بهتری در سازمانیهای خود شوند. با توجه به اهمیت موضوع، در این پژوهش تلاش گردیده تا عناصر مهم در بازاریابی درونی بررسی شده و تأثیر آنها بر عملکرد سازمان بررسی شوند. پس از مرور و بازبینی پژوهشهای پیشین و ساخت مدل مفهومی، پرسش نامهای تهیه و در اختیار مدیران و کارکنان شرکتهای خدمات مسافرتی شهر تهران قرار گرفت و در نهایت دادههای گردآوری شده از 72 پرسش نامه با کمک روش معادلات ساختاری و نرم افزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پژوهش از دسته پژوهشهای میدانی و از نوع همبستگی است که در آن بازاریابی درونی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمانی متغیر وابسته است. نتایج حاصل از این پژوهش، مدل مفهومی ارائه شده را تأیید نمود و نشان داد که بازاریابی درونی اثر مستقیم، مثبت و معناداری بر عملکرد دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analyzing the Influence of Internal Marketing on Organizational Performance in Travel Agencies of Tehran Using Structural Equation Modeling
چکیده انگلیسی مقاله
Employees are one of the most critical elements of service organizations. They play an important role in delivering service to customers. Implementing an internal marketing plan leads to training, motivating and directing personnel and their higher satisfaction. Therefore, they can be able to provide higher quality of services to customers. They ultimately enhance performance in service organizations. This subject is critically important and therefore, it this research an attempt has been made to determine main elements of internal marketing and to investigate its influence on organizational performance. For this purpose, a questionnaire has been developed and distributed to 72 managers and employees of travel agencies. The collected data has been analyzed using Structural Equation Modeling and Amos software. In this research, internal marketing is the independent variable and organizational performance is the dependent variable. Findings of research confirm the conceptual model. Findings indicate that internal marketing has direct and positive influence on organizational performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سحر رحمانی |
مؤسسه نور طوبی
یعقوب حسینی |
دانشگاه خلیج فارس
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17581_9cf3894198f7ee29aaef5ee2b580ac88.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336873.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات