این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱۲۹-۱۴۸

عنوان فارسی الگویی برای مکان‌یابی شعب موسسه مالی و اعتباری قوامین
چکیده فارسی مقاله مکان یابی شعب موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها از تصمیمات بسیار مهم و استراتژیک در امر بانکداری است. این موضوع به ویژه در موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های خصوصی، به دلیل محدودیت‌های بیشتر در بودجه نسبت به بانک‌های دولتی، اهمیت فراوانی دارد. از این رو، این نوع بانکداری مستلزم پذیرش و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته نظیر سیستم اطلاعاتی جغرافیایی، بمنظور افزایش رضایت مندی مشتریان و حفظ و نگهداری آنان است. به همین خاطر، در تحقیق حاضر که با عنوان الگویی برای مکان یابی شعب موسسه قوامین که در بین 30 نفر از مدیران، رؤسای شعب و کارمندان با سابقه در شهر رشت با هدف شناسایی مکان‌های مناسب برای احداث شعب با استفاده از رویکردهای کمی (آزمون تی یک نمونه ای برای شناسایی شاخصه‌ها) و کیفی ( روش تحلیل سلسله مراتبی برای وزن دهی به شاخصه‌ها) و با استفاده از نرم افزارهای SPSS،Expert Choice، GISو LINGOصورت گرفت، مشخص گردید که بر مبنای شاخصه‌های بدست آمده و استفاده از مدل ریاضی حداکثر پوشش، می‌توان 95 ٪ از تقاضای منطقه مورد مطالعه را با احداث حداکثر 4 شعبه در نقاط مشخص شده (به علاوه 4 شعبه موجود)، تحت پوشش قرار داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model for Locating Branches of Ghavamin Bank
چکیده انگلیسی مقاله Locating branches of finance and credit institutes and banks is one of the most important and strategic decisions in the field of banking. This task is more significant in private institutes than state banks because of budgetary limitations of private institutes. This kind of banking needs acceptance and usage of modern technologies such as GIS in order to increase customer satisfaction. Therefore in this research, viewpoints of 30 managers, chiefs of branches and experienced employees have been considered the city of Rasht with the aim of determining appropriate sites for establishing branches. Both quantitative and qualitative approaches have been used for data analysis. They include one sample t-test for identifying criteria and Analytic Hierarchical Process (AHP) for identifying weights of criteria and for this purpose, SPSS, Expert Choice, GIS and LINGO soft wares have been used. Findings imply that other than four existing branches, with respect to achieved criteria and usage of Maximum Coverage Location Problem (MCLP), coverage of 95% of demands in the research area with establishing four branches in the specified points can be achieved.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Facility Location, AHP method, GIS, GPS, MCLP

نویسندگان مقاله محمد تقی تقوی فرد | mohammad taghi
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

سجاد اللهی رودپشتی | allahi roodposhti
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

سید محمد علی خاتمی فیروزآبادی | seyed mohammad ali khatami firoozabadi
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17583_51d094260ccb9506dcbae73460498991.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336874.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات