این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱۶۷-۱۸۴
عنوان فارسی
مستند سازی شیوههای نوین ترفیع در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت پوشاک
چکیده فارسی مقاله
با توجه به محدودیتهای منابع در بنگاههای کوچک و متوسط به تدریج به اهمیت کارکردهای بازاریابی در این قبیل بنگاهها افزوده شده است. از جمله مهمترین فعالیتهای بازاریابی که مالکان/ مدیران بنگاههای کوچک و متوسط انجام میدهند، تمرکز بر شیوههای ترفیع نوین و کارآفرینانه به مثابه یکی از عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه است که نقش بسیار مهمی را در پیشبرد فروش و ارتقا آگاهی نسبت به بنگاههای کوچک و متوسط ایفا میکند. با این حال، در مطالعات پیشین کمتر به مستند سازی و بازخوانی دانش ضمنی فعالان صنعت و شناسایی شیوههای تجربی ترفیع در کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخته شده است. در این مقاله تلاش شده است تا شیوههای ترفیع بنگاههای فعال در صنعت پوشاک شناسایی و جهت الگو برداری توسط بنگاههای نوظهور مستند سازی شوند. رویکرد مورد استفاده در روش تحقیق کیفی و از نوع مطالعه موردی مرکب و ابزار گردآوری دادهها، مصاحبههای عمیق و نیمه ساختار یافته است. مطالعه اسناد و مدارک نیز به عنوان ابزار تکمیلی جهت گردآوری دادهها استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش هفت شرکت از کسب و کارهای کوچک و متوسط شاخص در صنعت پوشاک کشور است. در پایان یافتهها و پیشنهادات حاصل از بررسی مورد به مورد تجارب فعالان این بخش از صنعت در راستای توسعه اقدامات بازاریابی آنها ارائه شده است. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهوم پردازی کارکردهای ترفیع در صنعت پوشاک است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Documentation of New Promotion Approaches in Small and Medium Sized Businesses of the Textile Industry
چکیده انگلیسی مقاله
The most important marketing activity of the owner/manager of SMEs is to concentrate on entrepreneurial promotion methods of their businesses. New and entrepreneurial promotion plays a leading role in progress and development of SMEs. There has been an emerging concentration on the concept of promotion and the role of its elements in progress of SMEs in marketing research. The purpose of this paper is to identify and document promotion methods in small and medium sized businesses of the textile industry, particularly in Iran. In order to identify the concepts and methods of promotion and to present practical results in this context, a quality research has been conducted by interviewing the owners/managers of SMEs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهران رضوانی |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نرگس خرمشاهی |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17586_a70f3f0d68aa245be822214dfef41ddf.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336876.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات