این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۴۷-۶۲
عنوان فارسی
مسیر راهبردی شرکتهای مواد غذایی و سبک ورود به بازار
چکیده فارسی مقاله
چکیده یکی از تصمیمات راهبردی جا انداختن کالا در بازار سبک ورود به بازار است. اتخاذ یک راهبرد رقابتی مناسب بستگی به تصمیم شرکت برای ورود به بازار، قبل یا بعد از رقبا دارد. این مطالعه به دنبال بررسی روابط میان متغیرهای سبک ورود به بازار و جهتگیری راهبردی شرکتهاست. سه راهبرد در این میان تعریف شده است: راهبرد رهبری هزینه؛ راهبرد تمایز نوآوری؛ و راهبرد تمایز بازاریابی. پرسش اساسی در این مطالعه این است که آیا شرکتها بر اساس سبک ورودشان به بازار، از راهبردهای متفاوتی استفاده میکنند، یا خیر. مدل ارائه شده بر روی 102 نمونه از شرکتهای تولیدی فعال در صنعت مواد غذایی با استفاده از مدلیابی معادله ساختاری و براساس روششناسی کمترین مربعات بخشی(PLS) آزمون شده است. یافتههای پژوهش حاکی از تأثیر مستقیم سبک ورود به بازار بر روی اتخاذ یک جهتگیری راهبردی معین از سوی شرکتهاست، به طوری که شرکتهای پیشگام بیشتر گرایش به استفاده از راهبرد تمایز در دو سطح بازاریابی و نوآوری آن را دارند، در حالی که راهبرد رهبری هزینه بیشتر در بین پیروان مرسوم است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Strategic Orientation and Order of Market Entry of Food Firms
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract One of the strategic launch decisions is the order of market entry. Adoption of a suitable competitive strategy is dependent on firm's decision on market entry earlier or later than competitors. This research aims to analyze the relationship between order of market entry and firmsâ strategic orientation. For this purpose, three strategies have been defined as cost leadership strategy, innovation differentiation strategy and marketing differentiation strategy. In this study, the essential question is whether firms use a different strategy based on their order of market entry? The proposed model has been examined on a sample of 102 manufacturing companies in the food industry using Structural Equation Modeling based on the methodology of Partial Least Squares (PLS). Findings indicate a direct influence of order of market entry on adopting a particular strategy by the firms, so that pioneer companies tend more to use differentiation strategy at two levels of marketing and innovation, while cost leadership is more common among followers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی قنواتی |
رسول غلامزاده |
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17609_2760cc8e7a563903c22fa94d06335a9c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336881.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات