این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۶۳-۷۸

عنوان فارسی ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید مشتریان، مورد مطالعه بانک انصار
چکیده فارسی مقاله چکیده تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین ارزش ویژه برند خدمات و مولفه‌های آن و رفتار خرید مصرف‌کنندگان در بانک انصار است. آمیخته بازاریابی در واقع نقطه شروع حرکت سازمان‌هاست که شکل‌گیری ادراک مشتریان نیز از آن ناشی می‌شود. پس از آگاهی مشتریان از محصول، ادراکی متناسب با پیام‌های سازمان در ذهنشان شکل می‌گیرد که به رفتارهای بعدی آنها و وفاداری و خرید و یا عدم خرید منجر می‌شود. در این تحقیق، می‌کوشیم تا در ابتدا با ارایه مدلی جامع از روند شکل‌گیری ادراکات و رفتارهای بعدی متناسب با آن به عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید پرداخته و سپس با انتخاب متغیرهای مناسب از هر گروه به بررسی روابط بین آنها و رفتار خرید مصرف‌کنندگان در بانک انصار بپردازیم. تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه بین مشتریان بانک در سطح استان قزوین (10 شعبه) صورت می‌گیرد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری نمونه گیری به روش طبقه‌بندی شده تصادفی انجام گرفته است. تعداد نمونه آماری 385 مورد بوده و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق روابط مطابق با مدل ارایه شده را تأیید می‌نمایند. از نتایج مهم می‌توان به تأثیرپذیری برجسته تبلیغات دهان به دهان از آمیخته بازاریابی و تأثیر زیاد آن بر خرید مشتریان اشاره کرد، در حالی که این متغیر با ادراکات درونی هیچ رابطه‌ای ندارد. همچنین نقش متغیر عکس‌العمل درونی و ادراکات در وفاداری و خرید بلندمدت مصرف‌کنندگان بسیار حائز اهمیت است. عکس‌العمل درونی تنها از ادراکات درونی مشتری ناشی می‌شود و هیچ تأثیر مستقیمی بر روی ارزش ویژه برند خدمات ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Introducing a Comprehensive Model of Service Brand Equity and Customer Buying Behavior - The Case of ANSAR Bank
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The aim of this article is to find the relationships between service brand equity and customer buying behavior of ANSAR bank. The service marketing mix is the starting point of the movement of organizations, which will form a perception on the customer’s mind. This perception shapes in the mind of the customer based on services marketing mix messages that will affect their next behaviors. For this purpose, a comprehensive model has been introduced to explain the trend from marketing mix to the next stages and finally to buying behavior. Some parameters have been selected from each aspect for further analysis using a questionnaire. 385 questionnaires have been distributed among 10 branches of ANSAR bank in Qazvin province. Cranach’s alpha has been used for approving data reliability. The findings confirm the trend of the comprehensive model. It has been concluded that word of mouth has a strong correlation with service marketing mix this parameter also has a very strong correlation with buying behavior, while it has no influence on the perception and internal reaction of the customers. In addition, the internal reaction and perception of the customers have been found as major drivers for loyalty and long term buying behavior. The internal reaction is merely derived from customer's internal perception and has no direct influence on service brand equity.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کمال رحمانی |
دانشگاه مهرالبرز

امیر اخلاصی |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدعلی شاه حسینی | mohammad ali
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17607_6dfd5981bd210874f0b4fcc29bcf7043.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336882.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات