این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۷۹-۹۸

عنوان فارسی ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی
چکیده فارسی مقاله چکیده این مقاله با هدف بررسی تاثیر ارزش بر نگرش در راستای تبلیغات اینترنتی با توجه به نقش جنسیت شکل گرفته است. برای نیل به این هدف، فضای نمونه 252 نفری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده انتخاب گردید. همچنین ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد شده دوکافی (1996) و زانگ و وانگ (2005)، بوده است که روایی و پایایی آن تأیید گردیده و داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان داد که ارزش درک شده کاربران از سرگرمی و آگاهی بخشی به عنوان دو استراتژی پرکابرد در زمینه تبلیغات اینترنتی، ارتباط مستقیم و معناداری با نگرش در راستای تبلیغات اینترنتی دارد و همچنین جنسیت، بر ارتباط بین ارزش درک شده آگاهی بخشی و سرگرمی و نگرش، تاثیر تعدیل کننده دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Influence of Perceived Value on Users' Attitudes toward Internet Advertisements
چکیده انگلیسی مقاله Abstract This paper aims to investigate the influence of perceived value on users’ attitudes, considering the role of gender. The statistical population of this study includes master and Ph.D. students of Ferdowsi University of Mashhad. Using Cochran formula and classified random sampling, a sample of 252 people has been selected from the population. Data collection tools include standard questionnaire of Docoffe (1996) and Zhang and Wung (2005) whose validity and consistency were confirmed. Collected data has been analyzed by Smart PLS software. Findings imply that perceived value of users on entertainment and awareness as two prevalent strategies in web advertisements are positively and significantly correlated with the attitudes toward internet advertisement. Also, it has been found that gender has a moderating influence on the relationship between perceived value of awareness and entertainment and attitude.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طاهره نبی زاده |
فردسی مشهد

فریبرز رحیم نیا |
فردوسی مشهد

آذر کفاش پور |
فردوسی مشهد


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17611_62cce2a30e3d098037ebe3e6020dfe95.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336883.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات