این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۹۹-۱۰۸

عنوان فارسی بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف از این مقاله، بررسی عوامل کلیدی تأثیر‏گذار در پذیرش همراه بانک (به‌عنوان نوآوری جدید بانکداری الکترونیک) از سوی مشتریان بانک‌هاست. لذا با استفاده از مدل‌های موجود در ادبیات، عوامل بالقوه مؤثر در پذیرش این ابزار مورد بررسی قرارگرفته‌اند. در تجزیه و تحلیل آماری از روش‌های آمار توصیفی، آزمون میانگین تک‌نمونه‌ای، تحلیل عاملی تأییدی و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. متغیرها نیز با طیف لیکرت اندازه‌گیری و براساس مدل رفتار مشتری دسته‌بندی شده‌اند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها بوسیله نرم‌افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد عوامل کیفیت خدمات، اعتماد به بانک، عملکرد مورد انتظار، تطبیق وظیفه- فناوری، تلاش مورد انتظار، شرایط تسهیل‌کننده، آگاهی از خدمات، خودکارآمدی و نوآوری شخصی تأثیر‏ معناداری بر پذیرش همراه بانک دارند. لیکن عامل احساس ریسک نسبت به نوآوری شخصی و خودکارآمدی و آگاهی تأثیر‏ کمتری بر پذیرش دارد و همبستگی معناداری با رضایت مشتری ندارد. ضمناً در این تحقیق مشتریان بانک سامان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Review and Identification of Critical Success Factors in Adoption of Mobile Banking by Customers
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The purpose of this paper is to investigate the key factors influencing the adoption of mobile banking (as a new innovation in electronic banking) of the banks customers. For this purpose, potential factors influencing the adoption of these tools have been investigated based on a literature review on existing models. Descriptive statistics, one-sample mean test, confirmatory factor analysis and Spearman correlation test have been used to analyze the influence of factors on customers’ adoption, satisfaction and loyalty, by using two statistical packages of SPSS and LISREL applications. Data has been collected using questionnaire and variables have been measured using Likert spectrum and they have been classified based on customer behavior model. The results indicate that the service quality, trust, expected performance, conformance of task-technology, expected effort, facilitating conditions, knowledge of services, self-efficacy and individual innovation have significant influence on adoption of mobile banking, while sense of risk has less influence on adoption of mobile marketing compared to individual innovation and self-efficacy and has no significant correlation with customer satisfaction. Also in this study, customers of Saman Bank have been investigated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدتقی عیسایی | mohammad taghi
دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)

مژده هاشمیان |



نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17615_19be0728812717f8f06d402f641219f4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336884.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات