این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۲۹-۱۴۴

عنوان فارسی تبیین ارتباط پیامدهای مثبت رفتاری کارکنان با مشتریان بانک‌های منتخب
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مزایای رابطه‌ای حاصل از روابط بلندمدت میان کارمند و مشتری و تأثیر آن بر پیامدهای رفتاری مثبت برای سازمان است. در مورد پیامدهای رفتاری نیز بر کیفیت رابطه و تبلیغات توصیه‌ای بعنوان دو پیامد رفتاری سودمند برای سازمان تاکید شده است. پژوهش حاضر مطالعه‌ای توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق نیز شامل 401 نفر از مشتریان چهار بانک، ملی، ملت، صادرات و پارسیان بوده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرشسنامه است و فرضیه‌های تحقیق نیز با استفاده از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که مزایای اطمینان، اجتماعی و احترام تأثیر مثبت و معناداری بر کیفیت رابطه داشته است. اما مزایای رفتار ویژه تأثیر معنادار بر کیفیت رابطه نداشته و همچنین کیفیت رابطه نیز بر تبلیغات توصیه‌ای، تأثیر مثبت و معنادار داشته است. همچنین نتایج تحقیق در هر یک از بانک‌ها بررسی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Explaining the Relationship between Positive Behavioral Outcomes of Employees and Customers of Selected Banks
چکیده انگلیسی مقاله Abstract In this study, the advantage of long term relationship between employee and customer and its influence on positive behavioral outcomes for organization have been investigated. This study is a descriptive study which has been conducted through a survey. The research population includes 405 customers of four banks of Melli, Mellat, Saderat and Parsian. After data collection, the data has been analyzed using Structural Equations Modeling and Lisrel software. The findings indicate that confidence, social benefits and respect benefits have positive and significant influence on relationship quality, while special treatment benefits has not a significant influence on relationship quality. Also, relationship quality has had a positive and significant influence on word of mouth communication. The research findings have been analyzed in each bank.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اشکان الهیاری |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مجتبی براری |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رضا سیدجوادین | seyed javadin
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17616_7aacb7fda9d216e5a5f7dcb14ffec54f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336886.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات