این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۴۵-۱۶۴

عنوان فارسی مدل بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه الکترونیک
چکیده فارسی مقاله چکیده امروزه با توجه به رشد و تنوع فناوری‌های تجارت الکترونیک، تعداد فروشگا‌ه‌های مجازی به صورت تصاعدی افزایش یافته و این امر چالش‌های جدیدی در کسب و کار ایجاد نموده است. به‌طوری‌که بهبود و ارتقای وفاداری مشتریان به عنوان شاخص کلیدی در دستیابی به موفقیت پایدار در فروشگاه‌های الکترونیک تبدیل شده است. در این راستا، پژوهش حاضر در تلاش است مدل مناسبی جهت بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه‌های الکترونیک ارائه نماید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه یزد هستند که تجربه خرید کتاب از کتابفروشی‌های اینترنتی را داشته‌اند. با توجه به غیرنرمال بودن توزیع داده‌ها، از روش‌های ناپارامتریک (آزمون‌های علامت، من‌ویتنی، فریدمن و کروسکال والیس) جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که 21 مؤلفه استخراج شده در قالب سه دسته کلی(1- خدمات مشتری 2- طراحی وب سایت 3- اعتماد)، بر ارتقای وفاداری الکترونیک تأثیرگذار می‌باشند؛ به طوری‌که این عوامل و مؤلفه‌ها در مجموع 70% سازه عوامل مؤثر بر ارتقای وفاداری الکترونیک در کتابفروشی‌های اینترنتی را تبیین می‌کنند. یافته‌های حاصل از رتبه‌بندی عوامل مربوطه دلالت بر آن دارد که از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد، شاخص‌های مربوط به «اعتماد» بیشترین درجه تأثیرگذاری در بهبود وفاداری الکترونیک دارا هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Model of Improving Customer Loyalty in Electronic Stores
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Today, due to the growth and diversity of e-commerce technologies, the number of virtual stores is exponentially increasing and this has created new challenges in business. Therefore, improving customer loyalty is critically important for sustaining success of electronic stores. In this regard, an attempt has been made to propose an appropriate model for improving loyalty of customers in electronic stores. The study population includes faculty and students of Yazd University who have had experience of buying books from online bookstores. Due to non-normal distribution of data, nonparametric methods (sign test, Mann-Whitney, Friedman and Kruskal-Wallis) have been used for data analysis. Findings imply that 21 components have been extracted in three general categories, i.e. customer service, design and trust influence e-loyalty, which explain totally 70% of the structure of factors influencing e-loyalty in online bookstores. Findings indicate that from the viewpoint of faculty and students of Yazd University, indicators related to "trust" have the highest influence on improving e-loyalty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین منصوری |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

علی عطافر |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17608_f1ab127d6579d5e100810ceaffe79fe2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336887.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات