این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۶۵-۱۹۲

عنوان فارسی تحلیل شبکه‌ای اقدامات استراتژیک بازاریابی و گسترش کارکرد کیفیت
چکیده فارسی مقاله چکیده: در عصر فرا رقابتی کنونی، شرکت‌ها به منظور کسب مزیت رقابتی به دنبال ارایه ارزش بیشتر به مشتریان نسبت به رقبا براساس شایستگی‌های محوریشان می باشند. در این راستا بسیاری از شرکت‌ها به بازارگرایی به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی نوین روی آورده‌اند. لذا طبیعی است که برنامه‌های واحد بازاریابی و استراتژی‌های آن نیز نقش به سزایی در موفقیت کل سازمان و سایر واحدها در کسب مزیت رقابتی داشته باشد. یکی از چالشهایی که بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت تولید‌کننده فرش ماشینی مورد مطالعه در مسیر بازارگرا شدن با آن مواجه هستند این است که چه اقداماتی و بر مبنای چه ابعادی انجام دهند. اصل و اساس هر تصمیم استراتژیک در رویکرد بازارگرایی بر مبنای سه نوع ارزیابی صورت می‌گیرد: مشتریان (بازار)، نقاط قوت و ضعف سازمان و رقبا. هدف این پژوهش، ارایه مدلی جامع است که با در نظر گرفتن ابعاد اصلی در تصمیم‌گیری استراتژیک بازارگرا با تلفیق مدل کانو، تحلیل شکاف، توسعه کارکرد کیفیت و تکنیک فرآیند تحلیل شبکه‌ای بتواند اقدامات استراتژیک بازاریابی را برای واحد مورد مطالعه انتخاب و برای اجرا اولویت‌بندی کند. این پژوهش، در سه فاز اصلی انجام پذیرفته است. فاز اول شامل: شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های رضایت مشتریان فرش ماشینی با مدل کانو و ارزیابی رقبای شرکت مورد مطالعه. فاز دوم شامل: اولویت‌بندی اولیه اقدامات استراتژیک بازاریابی با مدل توسعه کارکرد کیفیت. فازسوم شامل: اولویت‌بندی اقدامات از طریق فرآیند تحلیل شبکه‌ای با در نظر گرفتن معیارهای دیگری چون هزینه، اثربخشی در فروش و امکان‌پذیری برای شرکت و اولویت‌بندی نهایی اقدامات استراتژیک. براساس نتایج بدست آمده، سه اقدام اولویت‌دار برای شرکت مورد مطالعه عبارتند از: تولید نسل جدیدی از محصولات مبتنی بر تکنولوژی متفاوت و متمایز از محصولات موجود در بازار(استراتژی جهش بلند)، تولید و عرضه محصولاتی با ویژگی‌های ظاهری و طراحی بهتر و به روزتر از محصولات رقبا و ایجاد جاذبه‌های تبلیغی برتر و گسترده (استراتژی حمله مستقیم).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Network Analysis of Strategic Marketing Actions and Quality Function Deployment
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Nowadays, strategic marketing management has become an accepted practice in the strategic field. An increasing number of researchers consider marketing strategies for offering key competitive advantages associated with strategic marketing management. Every decision in the strategic field should be based on three dimensions of evaluating market, evaluating competitors and evaluating company. In this research, a model has been developed for selecting and ranking marketing strategies considering the evaluation of market (customer satisfaction elements), competitors and company based on Kano model. Quality function deployment (QFD) and the analytic network process (ANP) approaches have been used for market prioritization. The research has been carried out in three phases. In Phase one, the Kano model of customer satisfaction has been used to determine which requirements of a product or service brings more satisfaction to the customers, followed by the evaluation of competitors and gap analyze. In Phase two, The QFD approach has been used to incorporate the voice of customer (VOC) into the marketing strategies of the company and has provided a systematic planning tool for considering the information of elements (in the last phase) to make appropriate decisions effectively and efficiently. In Phase three, the ANP method has been used to analyze strategic actions considering company conditions. Finally the outputs of QFD have been corrected by ANP weights. Findings imply that the three most important strategic actions which are important for the company include offering differentiated and new generation of products to the market (leapfrog strategy), optimizing visual properties of products, and widespread and attractive advertising (frontal attack).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهرام رنجبریان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محمدصالح اولیای | mohammad saleh
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

فاطمه دانشیان |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17612_aacf064787c02c4e560545b191898f1b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336888.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات