این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۲۱۹-۲۳۶

عنوان فارسی تمایل به انتشار پیام در بازاریابی ویروسی اینترنتی
چکیده فارسی مقاله چکیده مهمترین هدف این تحقیق بررسی و تعیین عوامل مرتبط با تمایل دریافت‏کننده پیام در انتشار پیام در برنامه‏های بازاریابی ویروسی در صنعت غذاهای آماده می‌باشد. در حقیقت، این تحقیق نظرات کاربران اینترنت شهرهای تهران، اصفهان و شیراز را در ارتباط با سه عامل کلیدی مؤثر بر قصد دریافت‏کنندگان پیام در انتشار آن، یعنی تمایلات تجاری، جذابیت و غنای رسانه‌ای، را مورد سنجش قرار داد. نتایج تحقیق نشان ‏داد که میان متغیرهای «جذابیت» و «غنای رسانه‌ای» با متغیر «نگرش به پیام» ارتباط مثبت معنی‌دار وجود دارد. این ارتباط مثبت معنی‌دار همچنین بین متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» نیز وجود دارد. از سوی دیگر میان متغیرهای «تمایلات تجاری» با متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» ارتباط منفی معنی‌دار وجود دارد. علاوه براین، در تحقیق حاضر نقش دشواری انتقال پیام در ارتباط با انتشار آن نیز از نظر کاربران مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معنی‌داری بین متغیر «دشواری انتقال» و متغیرهای «غنای رسانه‌ای» و «تمایل به انتشار پیام» وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Tendency to Message Delivery in Internet Viral Marketing
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The main goal of this research is to review and determine the factors associated with tendency to forward the marketing messages in viral marketing plans of Fast-food industries. In other words, in this study, the effects of three critical determinants, i.e. commercial intention, attractiveness, and media richness have been examined on receivers' intention to forward marketing message in Tehran, Isfahan and Shiraz. Findings imply that receivers’ attitude toward the message has positive and significance relationships with attractiveness and media richness. Also, receivers’ attitude toward the message has positive and significance relationships with intention to forward marketing message, while commercial intention has negative and significance relationships with receivers’ attitude toward the message and intention to forward marketing message. Furthermore, severity of forwarding message has positive and significance relationships with media richness and intention to forward marketing message.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مصطفی قاضی زاده |
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

سیدرضا شجاعی | seyed reza
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

احمد سرداری |
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

مهدی سمیع زاده |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17613_c028c6aa2fb4b9b1b7737c95634e046d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336890.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات