این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
طبقهبندی نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل رفتار آنها با استفاده از الگوی تلفیقی کانو و قوانین انجمنی
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف از این مقاله، ارائه الگوی تلفیقی از مدل کانو و قوانین انجمنی به منظور طبقه بندی نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل رفتار آنها است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک سامان قم بوده ، پس از نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 144 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. در این تحقیق، بعد از جمعآوری دادهها، نیازهای مشتریان به وسیله مدل کانو طبقهبندی و در ادامه به وسیله قوانین انجمنی، ارتباط میان ویژگیهای جمعیت شناختی مشتریان و نتایج حاصل شده از مدل کانو، مشخص شده است. یافتههای تحقیق نشان می دهد که ویژگیهای جمعیت شناختی مشتریان به طور آشکاری بر نوع نیازهای آنها تاثیر گذاشته است. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند به شکل مؤثری در تدوین استراتژیهای بازاریابی به منظور جلب رضایت مشتریان و همچنین در بخش بندی بازار استفاده شود .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Classification of Customers' Needs and Analyzing Their Behavior
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The purpose of this paper is to propose an integrated model of Kano and Association rules for classification of customers' needs and analyzing their behavior. Statistical population of this research includes customers of Saman Bank of Qom. After random sampling, 144 questionnaires have been used for data analysis. After data collection, the needs of customers have been classified using the Kano methodology and then the relationship between customers demographical characteristics and results of the Kano model have been discovered. The findings show that customers' demographical characteristics have obviously influenced their typical needs. The results of this paper can be effectively used in marketing strategies formulation for achieving customer satisfaction as well as in market segmentation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرش شاهین |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
آرش شاهین |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
رضا صالح زاده |
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17598_7fa169bf50c9a493ec96f19e1f8d802a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336891.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات