این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۶۱-۷۸
عنوان فارسی
شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو)
چکیده فارسی مقاله
چکیده با رقابتی و پیچیدهتر شدن تجارت در سطح بینالملل، لزوم توجه مدیران به استراتژیهای ورود به بازارهای جهانی به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکتها مطرح شده است؛ ضمن آنکه اندازهگیری عملکرد، نقشی کلیدی در موفقیت سازمانها ایفا مینماید. یکی از مدلهای اندازهگیری عملکرد، کارت امتیازی متوازن است (BSC) که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روشهای مشابه است. در این تحقیق، از تکنیکهای متفاوت تعیین درجه ارجحیت مولفهها نسبت به یکدیگر، شامل روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، بردار ویژه و روش SMART استفاده شده و عملکرد استراتژیهای ورود به بازارهای خارجی شرکت ایران خودرو در طی سالهای 88 و 89 با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی شده است. یافتهها نشان میدهد منظرهای کارت امتیازی متوازن به ترتیب درجه موفقیت شامل نوآوری و توسعه 62% ، مشتری 52% ، فرآیندهای کسبوکار 47% و مالی 24% است. .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Ranking of Performance Indicators of Entering Foreign Markets With a Case Study in Iran Khodro Industrial Group
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract As trade is being more competitive and complicated at international level, necessity of managersâ attention to the strategies for entering the global markets has become a competitive advantage for companies meanwhile, performance evaluation plays a critical role in organizationsâ success. One of the performance evaluation models is Balanced Score Card (BSC) which has many advantages compared to similar approaches. In this study, different techniques have been used to determine the degree of parameters' priority to each other including Analytic Hierarchy Process (AHP), Eigenvector technique and SMART method and the strategies performance of Iran Khodro Industrial Group for entering foreign markets during 2009 and 2010 has been evaluated using BSC. Findings imply that the BSC aspects with order of success degree include innovation and development (61%), customer (52%), business processes (47%) and financial (24%), respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خدیجه جمالی |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
اسماعیل ملک اخلاق |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محمد نوع پسند اصیل |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17602_2fd0d3cb284acfad053caaab41ae15ed.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336894.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات