این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۶۱-۷۸

عنوان فارسی شناسایی و رتبه بندی شاخص‏های ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو)
چکیده فارسی مقاله چکیده با رقابتی و پیچیده‏تر شدن تجارت در سطح بین‏الملل، لزوم توجه مدیران به استراتژی‏های ورود به بازارهای جهانی به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت‏ها مطرح شده است؛ ضمن آنکه اندازه‏گیری عملکرد، نقشی کلیدی در موفقیت سازمان‏ها ایفا می‏نماید. یکی از مدل‏های اندازه‏گیری عملکرد، کارت امتیازی متوازن است (BSC) که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روش‏های مشابه است. در این تحقیق، از تکنیک‏های متفاوت تعیین درجه ارجحیت مولفه‏ها نسبت به یکدیگر، شامل روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، بردار ویژه و روش SMART استفاده شده و عملکرد استراتژی‏های ورود به بازارهای خارجی شرکت ایران خودرو در طی سال‏های 88 و 89 با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی شده است. یافته‌ها نشان ‏می‏دهد منظرهای کارت امتیازی متوازن به ترتیب درجه موفقیت شامل نوآوری و توسعه 62% ، مشتری 52% ، فرآیندهای کسب‏وکار 47% و مالی 24% است. .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and Ranking of Performance Indicators of Entering Foreign Markets With a Case Study in Iran Khodro Industrial Group
چکیده انگلیسی مقاله Abstract As trade is being more competitive and complicated at international level, necessity of managers’ attention to the strategies for entering the global markets has become a competitive advantage for companies meanwhile, performance evaluation plays a critical role in organizations’ success. One of the performance evaluation models is Balanced Score Card (BSC) which has many advantages compared to similar approaches. In this study, different techniques have been used to determine the degree of parameters' priority to each other including Analytic Hierarchy Process (AHP), Eigenvector technique and SMART method and the strategies performance of Iran Khodro Industrial Group for entering foreign markets during 2009 and 2010 has been evaluated using BSC. Findings imply that the BSC aspects with order of success degree include innovation and development (61%), customer (52%), business processes (47%) and financial (24%), respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله خدیجه جمالی |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

اسماعیل ملک اخلاق |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

محمد نوع پسند اصیل |
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17602_2fd0d3cb284acfad053caaab41ae15ed.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336894.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات