این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۷۹-۹۲
عنوان فارسی
طراحی و تبیین مدل وفاداری پایدار مشتریان تجارت الکترونیکی: مطالعهای در وب سایتهای خرده فروشی
چکیده فارسی مقاله
چکیده هرچند از توجه ویژه به مفهوم وفاداری مشتریان در مباحث بازاریابی چندین دهه میگذرد، با این حال، طراحی، تبیین و اعتبارسنجی تجربی مدل وفاداری پایدار در بافت تجارت الکترونیکی، به ویژه خرده فروشیهای الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، هدف مطالعه حاضر، اعتبار سنجی عوامل موثر بر وفاداری پایدار و ارائه یک مدل جامع است. به این منظور، ابتدا بر اساس مبانی نظری بازاریابی و تجارت الکترونیکی، مجموعه منسجمی از سازهها طراحی شده و سپس این ابزار روی 211 مشتری وب سایتهای خرده فروشی با استفاده از روش تحلیل مسیر آزمون شده است. یافتهها بیانگر آن است که همه عوامل مورد بررسی شامل: اعتماد، امنیت پرداخت، ارزش ادارک شده، رضایت مشتری، سفارشی بودن، سهولت خرید، اعتبار نام تجاری وب سایت و تعاملی بودن خرید، ارتباط معناداری با وفاداری پایدار مشتریان در خرده فروشیهای الکترونیکی دارند. همچنین، رضایت مشتری و اعتماد، در مدل، نقش متغیر میانجی را ایفا میکنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing and Explaining the Model of Persistent Customer Loyalty in e-Commerce: A Study in the e-Retailerâs Web Sites
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract While the importance of customer loyalty has been recognized in marketing literature for several decades, the design and explanation of persistent customer loyalty and its antecedents in electronic commerce especially in an e-retailing context have not been addressed. Therefore, the aim of this study is to develop and validate such antecedents of persistent loyalty and to propose a comprehensive model. For this purpose, based on e-commerce and marketing literature, a comprehensive set of constructs have been designed and examined on 211 customers of e-retailers using path analysis. The findings imply that persistent customer loyalty has been influenced significantly by all of the recognized factors including trust, payment security, perceived value, customer satisfaction, customization, purchase convenience, brand character, and contact interactivity. Also, customer satisfaction and trust have mediator role in the model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدجواد ناییجی | mohammad javad
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمدرضا حمیدی زاده | mohammad reza
مدیر بازاریابی
محمدرضا حمیدی زاده | mohammad reza
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
عباسعلی حاج کریمی | haj karimi
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17603_99478d33c4fc10571a783d76276f772b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336895.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات