این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۹۳-۱۰۴
عنوان فارسی
تأثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری
چکیده فارسی مقاله
بسمه تعالی چکیده از آنجایی که ارتقای جایگاه مناسب و رقابتی از طریق وفاداری مصرفکننده از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این مقاله، ارزش نام و نشان تجاری به عنوان عاملی مؤثر در رسیدن به چنین جایگاهی مطالعه شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS انجام شده است. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات مواد غذایی رضوی در شهر مشهد است و نمونه گیری به روش غیرتصادفی انجام شده است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه توسعه یافته چن (2007) استفاده شده است. یافتهها نشان دهنده ی آن است که ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش نام و نشان تجاری دارد؛ همچنین تأثیر غیرمستقیم آن از طریق ویژگیهای خرید نیز تأیید شده است. به این ترتیب، ارائه محصولات با قیمت مناسب، تصویر ذهنی خوب، تبلیغات گسترده و توزیع بموقع در فروشگاهها سبب درک بهتر مشتری از نام و نشان تجاری شده، به نوبه خود، موجب افزایش میزان و دفعات خرید و ارتقای ارزش نام و نشان تجاری می گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analyzing the Influence of Customersâ Perception of Marketing Mix on Brand Equity: The Case of Razavi Nutritive Products
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Since enhancement of the suitable and competitive position through consumer loyalty is of high importance, in this paper, brand equity as an effective element in achieving the mentioned position has been studied. Analysis of data has been done using structural equation modeling and PLS software. Statistical population includes customers of Razavi Nutritive Products in the city of Mashhad, and non random sampling has been used. The questionnaire developed by Chen (2007) has been used for data collection. Findings imply that the customerâs perception of marketing mix has positive and meaningful influence on brand equity also its indirect influence has been ratified via features of purchase. Respectively, offering products with better prices, good image, widespread advertising and on time distribution in stores lead to better customer perception of brand equity, which in turn results in increase of frequency and amount of purchase and improvement of brand equity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منصوره حسینی رباط |
فردوسی مشهد
مصطفی کاظمی |
فردوسی مشهد
حبیب اله دعایی |
دانشگاه سیستان و بلچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
مصطفی کاظمی |
فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17604_47716176a485fa499f1c337ff6010084.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336896.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات