این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۲۳-۴۰
عنوان فارسی
بررسی تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی بر جذب کمکهای مردمی از طریق تبلیغات با سرویس پیام کوتاه
چکیده فارسی مقاله
چکیده این تحقیق به منظور بررسی تاثیرات ویژگی های جمعیت شناختی، از جمله: «سن، جنسیت، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، نوع شغل ومیزان درآمد» بر جذب و ترغیب به ارائه کمک های مردمی به واسطه تبلیغات باارسال پیام کوتاه انجام پذیرفته است و در تکمیل تحقیقات بررسی میزان تاثیرات این عوامل، بر فاکتورهای توجه و اقدام افراد پرداخته شده است. پایه تحقیقات مبتنی بر داده هایی است که با توزیع پرسشنامه در میان 560 نفر «حجم نمونه تحقیق» انجام شده است. متغیر وابسته جذب کمکهای مردمی با دو شاخص توجه و اقدام که سنجه های اندازهگیری درآن به شمار می روند، تحلیل و میزان تاثیرات عوامل جمعیت شناختی بر روی این دو شاخص نیز بررسی شده است. آنالیز داده های جمع آوری شده توسط نرم افزارSPSS صورت گرفته که نتایج استخراج شده از آن مرزهای مشخصی را در ارسال پیام کوتاه به منظور جذب کمکهای مردمی برای افراد تبیین نموده است. برای مثال، چه تعداد از جامعه نمونه به پیغامها توجه نموده، به عنوان یاری رسانندگان بالقوه خواهند بود و چه افراد و گروهایی به عنوان اقدام کنندگان بالفعل به این عمل شناسایی شده اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Impact of Demographic Characteristics on Encouraging Public Donations via SMS Advertising
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract This study has been conducted to investigate the effects of demographic characteristics including age, gender, marital status, education level, occupation type, and income level on encouraging public donations through advertising via SMS service in order to evaluate the effects rate of these elements on individualsâ attention and measure/action factors. The research is based on data obtained by distributing the questionnaire among 560 individuals who have formed the sample size of this study. The dependent variable of donation attraction has been analyzed along with two indices of attention and action, which are regarded as its measurement criteria. Therefore, the effects rate of demographic factors on these two parameters has been investigated. It is noteworthy that the analysis of collected data was done by SPSS software. The results have determined specific boundaries for people in sending SMS in order to encourage public donations. For instance, how many people among the sample size of this research will pay attention to the messages, how many of them are potential donators, and which individuals and groups have been identified as real executives.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهرام حسن پور |
شرکت سایپا یدک
سمیه حاجی زاده |
دانشگاه پیام نور
میرزاحسن حسینی | mirza hassan
دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، مدیر گروه mba دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17572_6603e8ba60c27ebbb918520f1d11d9f4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336899.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات