این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۹۳-۱۱۶
عنوان فارسی
ارائه مدل تحول دیجیتال مبتنی بر فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر تحول دیجیتال، انقلابی را در نحوه کسبوکار شرکتها و ارتباطهای
آن با مشتریان، تأمینکنندگان و سایر سود برندگان، ایجاد کرده و رشد نوآوری و افزایش ارزش ارائهشده به مشتریان را در پی داشته است. از طرفی برخی از سازمانها نیز با نداشتن درک عمیق از مفهوم تحول دیجیتال، آن را مفهومی مقطعی و طرحی بزرگ در نظر میگیرند؛ این در حالی است که تحول دیجیتال یک فعالیت پیچیده و مداوم محسوب میشود که میتواند بهطور چشمگیری یک شرکت و فعالیتهای آن را تحتتأثیر قرار دهد. درواقع میتوان تحول دیجیتال را بهعنوان تحول عمیق فعالیتهای تجاری، فرایندها و فناوریها برای استفاده از فرصتها و تغییرات از راه ترکیبی فناوریهای دیجیتال دانست. اکنون در این مقاله به
بررسی تحول دیجیتال با روش فراترکیب پرداخته میشود. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی است و در این طرح از روش فراترکیب و رویکرد باروسو و ساندلوسکی
1
(2007) برای بررسی ادبیات پژوهش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل پژوهشهای انجامشده در حوزه تحول دیجیتال میباشد. ابزار گردآوری دادهها، کدگذاری باز برای شناسایی مضامین و مؤلفههای تحول دیجیتال میباشد. در این مطالعه برای شناسایی مؤلفههای تحول دیجیتال، 36 کد بهعنوان مضامین پایه شناسایی شدند. از این میان 16 کد بهعنوان مضامین سازماندهنده انتخاب شدند و چهار کد با عنوان مضامین فراگیر با عنوانهای «برنامهریزی، ساختارهای نرم، قابلیتها، فناوری و ارتباطات» شناسایی و تشکیل شدند.
[1]
.
Barroso & Sandelowski
کلیدواژههای فارسی مقاله
دیجیتال، تحول دیجیتال، روش فراترکیب.
عنوان انگلیسی
Presenting digital transformation model based on Meta Synthesis method
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, digital transformation has created a revolution in the way companies do business and their relationships with customers, suppliers, and other stakeholders, and has led to the growth of innovation and increased value offered to customers. On the other hand, some organizations, lacking a deep understanding of the concept of digital transformation, consider it a partial and project concept; This is despite the fact that digital transformation is a complex and continuous activity that can significantly affect a company and its activities. In fact, digital transformation can be seen as a deep transformation of business activities, processes and technologies to take advantage of opportunities and changes through a combination of digital technologies. Now, in this article, we are going to examine the digital transformation with the Meta Synthesis method. The present research is applied from the point of view of the goal, and in this research, the Meta Synthesis method and the approach of Barroso and Sandelowski (2007) have been used to review the research literature. The statistical population of the research includes research conducted in the field of digital transformation. The data collection tool is open coding to identify themes and components of digital transformation. In this study, to identify the components of digital transformation, 36 codes were identified as basic themes. Among these, 16 codes were selected as organizing themes and 4 codes were identified and formed as overarching themes with the titles of "planning, soft structures, capabilities, technology and communication".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
digital, didgital transformation, Meta Synthesis method.
نویسندگان مقاله
فاطمه ملایی | fatemeh mollaei
Doctoral student in Business Administration, Department of Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabatabai University,Tehran, Iran.
دانشجو دکتری رشته مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
شهرام خلیل نژاد | Shahram Khalil Nezhad
Assistant Professor, Department of Business Management, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran.
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
محمدرضا کریمی علویجه | Mohammadreza Karimi Alavijeh
Associate Professor, Department of Business Management, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
مهدی حقیقی کفاش | Mehdi Haghighi kafash
Associate Professor, Department of Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-17281-2&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات