این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
Research has shown that writing skill of Iranian learners is not at a satisfactory level. One of the ways to develop writing ability is improving strategic behavior of learners. The current study set out to compare writing performances and patterns of using metacognitive strategies in bilinguals and monolinguals as well as senior and freshmen students. A total of 176 English major university students took part in the study (88 bilinguals and 88 monolinguals). Data were collected through three instruments: a background questionnaire, a writing metacognitive strategy questionnaire, and participants’ compositions. A two-way factorial ANOVA was used to analyze the data obtained through the strategy questionnaire. Since the composition data were not parametric two Kruskall-Wallis tests were employed for data analysis. The results revealed that bilinguals used more metacognitive strategies and had higher writing scores than monolinguals. In addition, seniors had better writing performance than freshmen while the difference between them in using strategies was not significant. Based on the results it can be concluded that teaching writing metacognitive strategies may result in better writing performance. استفاده از راهبردهای فراشناختی نوشتار و مهارت نوشتاری زبان آموزان یک زبانه و دو زبانه تحقیقات اخیر حاکی از عملکرد ضعیف زبان آموزان ایرانی در مهارت نوشتار زبان انگلیسی است. یکی از روشهای بهبود مهارت نوشتار تقویت رفتار استراتژیک زبان آموزان است. در تحقیق پیش رو به مقایسه مهارت نوشتار و الگوهای استفاده از راهبردهای فراشناختی یک زبانه ها و دو زبانه ها و همچنین دانشجویان سال اول و سال آخر پرداخته شده است. برای این منظور، 176 دانشجوی رشته زبان انگلیسی (88 یک زبانه و 88 دو زبانه) در این تحقیق شرکت کردند. داده ها از طریق سه ابزار پرسشنامه پیشینه، پرسشنامه راهبردهای فراشناختی در نوشتار، و انشای زبان آموزان جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از پرسشنامه، از تست تجزیه و تحلیل دو طرفه واریانس (ANOVA) و برای تجزیه و تحلیلانشاهای زبان آموزان از تست ناپارامتری کروسکال والیس (Kruskall-Wallis)استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دو زبانه ها بیش از یک زبانه ها از راهبردهای فراشناختی نوشتار استفاده کردند و همچنین نمرات انشای بالاتری کسب کردند. همچنین، دانشجویان سال آخر عملکرد نوشتاری بهتری نسبت به دانشجویان سال اول داشتند ولی تفاوت بین این دو گروه در استفاده از راهبردهای فراشناختی نوشتار معنا دار نبود. بر اساس یافته های تحقیق میتوان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های فراشناختی نوشتار میتواند به تقویت عملکرد نوشتاری کمک کند. کلید واژه ها: دو زبانگی، یک زبانگی، مهارتهای فراشناختی، مهارت نوشتار، سطح آکادمیک
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Bilingual and Monolingual EFL learners’ Use of Writing Metacognitive Strategies and Writing Performance
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه پورابراهیم |
sheikhbahaee university
محمد حسن تحریریان | mohammad hassan
sheikhbahaee university
کتایون افضلی |
sheikhbahaee university
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_21323_765fb1c5107fab94f9251cbf7a006227.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337391.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات