این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
نوشتار چاپ شده در مقابل نوشتار تحصیلات تکمیلی در زبان شناسی کاربردی: مورد بافه های واژگانی
چکیده فارسی مقاله
بعنوان اجزای سازنده گفتمان منسجم، بافه های واژگانی موضوع تحقیقات بسیاری در دو دهه اخیر بوده است. درحالیکه بیشتر این تحقیقات به گوناگونی در استفاده از این ترکیبات در سیاق های مختلف و برخی از نظام های علمی پرداخته است، مطالعات معدودی به بررسی استفاده از گروههای خاصی از این ترکیبات چند کلمه ای در گونه های نوشتاری دانشگاهی پرداخته است. به منظور بررسی گوناگونی های مربوط به نوع نوشتار، این مطالعه به بررسی بافه های واژگانی با it پیشهنگام به عنوان زیر مجموعه ای از این ترکیبات پرداخت. مشخصا، این مطالعه به بررسی دامنه، تواتر و نقش بافه های واژگانی با it پیشهنگام در مقالات تحقیقی و پایان نامه های زبان شناسی کاربردی پرداخت. از طریق دو پیکره مقالات و پایان نامه های ارشد و دکتری و استفاده از یک تقسیم بندی کارکردی از این بافه های واژگانی، این تحقیق نشان داد که این ترکیبات در حد نسبتا زیاد در هر دو گونه نوشتاری بکار می روند. تحلیل کارکردی نشان داد که این ترکیبات نقشهای متنوعی را در هر دو گونه نوشتاری ایفا می کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که برخی از این بافه های واژگانی که در نوشتار دانشجویان به کار می رفت در مقالات از حیث تنوع و تواتر به عنوان بافه شناسایی نشد. بعنوان برآیندهای این تحقیق، می توان از گنجاندن اینگونه ترکیبات درآموزش زبان دوم بخصوص در انگلیسی با اهداف دانشگاهی یاد کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Published vs. Postgraduate Writing in Applied Linguistics: The Case of Lexical Bundles
چکیده انگلیسی مقاله
Lexical bundles, as building blocks of coherent discourse, have been the subject of much research in the last two decades. While many of such studies have been mainly concerned with exploring variations in the use of these word sequences across different registers and disciplines, very few have addressed the use of some particular groups of lexical bundles within some genres of academy. To address generic variations, this research focused on anticipatory it bundles as a particular structural group of bundles. More specifically, this study chose to investigate range, frequency, and function of these word clusters in applied linguistics research articles and postgraduate writing. Through the use of two big corpora of research articles and postgraduate theses, two text analysis programs, and a functional taxonomy of it bundles, this study found that it bundles were used relatively frequently in both published and postgraduate writing. Functional analysis showed that anticipatory it lexical bundles served a wide variety of functions in both genres investigated. This study also revealed that some anticipatory it lexical bundles commonly used by students in their postgraduate writing did not count as bundles in research articles, both in terms of variety and frequency. As for implications, the study calls for the incorporation of such clusters in L2 and/or EAP (English for Academic Purposes).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن جلالی |
isfahan university of technology
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
غلامرضا زارعی |
isfahan university of technology
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_20393_ef8e5083090d0d70af7e451a297079c3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات