این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱۷-۳۲

عنوان فارسی تاثیر تکنیک های ترسیمی و یادآور در یادگیری واژگان زبان دوم
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تکنیکهای یادآور در درک و تولید واژگان زبان دوم انجام شد. به این منظور تعداد 151 دانش آموز دختر مقطع پیش دانشگاهی در اسلام شهر انتخاب و به شش گروه تقسیم شدند. هر گروه بصورت تصادفی با یکی از شش تکنیک منتخب یادآور شامل روش های کلیدواژه، محور واژه، روش کانونی، ترسیم استدلالی، ترسیم مفهومی و ترسیم ذهنی تدریس شدند. داده های لازم با استفاده از دو آزمون پایانی چند گزینه ای و جای خالی جمع آوری و با استفاده از دو فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که اختلاف بین تکنیکهای مختلف یاد آور هم در درک و هم در تولید واژگانی به لحاظ آماری معنی دار است. نتایج این پژوهش می تواند برای فراگیران، مدرسان و تولید کنندگان مطالب درسی کاربری داشته باشد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Mnemonic and Mapping Techniques on L2 Vocabulary Learning
چکیده انگلیسی مقاله The present study investigated the effects of selected presentation techniques including the keyword method, the peg word method, the loci method, argument mapping, concept mapping and mind mapping on L2 vocabulary comprehension and production. To this end, a sample of 151 Iranian female students from a public pre-university school in Islam Shahr was selected. They were assigned to six groups. Each group was randomly assigned to one of the afore-mentioned treatment conditions. After the experimental period, two post-tests in multiple choice and fill-in-the-blanks formats were administered to assess the participants’ vocabulary comprehension and production. Two independent One-Way ANOVA procedures were used to analyze the obtained data. The results showed that the differences among the effects of the above-mentioned techniques were statistically significant in both vocabulary comprehension and production. These findings can have implications for learners, teachers, and materials’ developers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباسعلی زارعی | abbas ali
imam khomeini international university, qazvin
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بین المللی امام خمینی (Imam khomeini international university)

فلورا کیسان |
imam khomeini international university, qazvin
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بین المللی امام خمینی (Imam khomeini international university)


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_20394_7e6ee654bc49f6ac2cc1183213f85fc8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337404.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات