این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۲۵-۴۲
عنوان فارسی
بررسی رابطه میان تفکر عمیق، گرایش های مدیرت کلاس، و ادراک راهبردهای یادگیری زبان در معلمان زبان انگلیسی با موفقیت دانش آموزان در یادگیری زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط میان سه متغیر مهم در معلمان زبان انگلیسی و موفقیت دانش آموزان آنها در فراگیری زبان خارجی انجام گردید. بدین منظور، به 105 معلم زبان انگلیسی از شهرهای شیراز و همدان، سه ابزار جهت جمع آوری اطلاعات داده شد: ابزار آموزش تفکر عمیق ( اکبری، بهزادپور، و دادوند، 2010)، پرسشنامه ی نگرش ها و عقاید در کنترل کلاس ((Martin, Yin, & Baldwin, 1998، و پرسشنامه ی راهبردهای یادگیری زبان (Ardasheva & Tretter, 2013). همچنین نمره آزمون نهایی درس زبان انگلیسی2673 دانشآموز پایه سوم دبیرستان این معلمان جمعآوری شد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که ارتباط معناداری بین خصوصیات معلمان زبان انگلیسی و موفقیت زبان آموزان آنها وجود دارد. نتایج همچنین نشان داد که میان معلمان مرد و زن از لحاظ میزان تفکر و آگاهی از راهبردهای یادگیری زبان تفاوت معناداری وجود دارد؛ در حالیکه، هیچ تفاوت معناداری میان گرایش های مدیریت کلاس در بین این دو گروه مشاهده نشد. بعلاوه، تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که این متغیرها، می توانند حدود 47 درصد از واریانس موفقیت دانش آموزان را پیش بینی کند. در نهایت، با توجه به یافته های این پژوهش، پیشنهاداتی عملی جهت افزایش موفقیت زبان اموزان در کلاس های زبان ارئه می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An investigation into the relationship among EFL teachersâ reflection, classroom management orientations, and perceptions of language learning strategies and studentsâ L2 achievement
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted to investigate the relationship among three important teacher variables and studentsâ L2 achievement. To this end, 105 high school EFL teachers from Shiraz and Hamadan were asked to fill out three sets of instruments: the reflective teaching instrument, (Akbari, Behzadpour & Dadvand, 2010), the Attitudes and Beliefs on Classroom Control Inventory (Martin, Yin, & Baldwin, 1998), and the Strategy Inventory for Language Learning (Ardasheva & Tretter, 2013). Also, the scores of the English final exams of 2673 third-grade high school students were collected. The results of Pearson Product Moment Correlations revealed that there was a significant correlation between the above-mentioned three teachersâ variables and their studentsâ L2 achievement. The results also showed a significant difference between male and female teachers in the degree of perceptions of LLSs, while no significant differences were found between the two genders regarding their classroom management orientations and reflection. Moreover, running multiple regression analysis, it was revealed that among the teachersâ variables, reflection was the strongest predicator of studentsâ L2 achievement. Finally, based on the results of this study, some practical implications for maximizing studentsâ L2 achievement in English language classrooms are presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد هادی محمودی | mohammad hadi
ندا ایزدی |
ملیحه دهقان نژاد |
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15501_2883a856882525fd6dca3c9f54f3dbe9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات