این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۹-۲۸

عنوان فارسی انگیزش، میزان تعامل، طول مدت اِقامت و دانشِ منظورشناسیِ فراگیران زبان اتگلیسی به عنوان زبان دوم
چکیده فارسی مقاله این پژوهش به بررسی تأثیر میزان انگیزه‌ی یادگیری زبان انگلیسی، میزان تماس با زبان انگلیسی و مدت اقامت برروی مهارتهایِ منظورشناسی دانشجویان کُره‌ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی پرداخته است. در این مطالعه تلاش گردید تا سیر متمایز پیشرفت مهارتهایِ منظورشناسیِ 50 دانشجوی کُره‌ای تحصیلات تکمیلی در ارتباط با عوامل ذکرشده در نظر گرفته شود. داده‌های لازم، با استفاده از سه ابزار تحقیق، جمع‌آوری گردیدند: یک پرسشنامه‌ی کتبی بمنظور کسب اطلاعات زمینه‌ای، یک آزمون تکمیل گفتمان، و یک نیم آزمون رویکرد/انگیزش. همچنین، از آمار توصیفی و تفصیلی برای تحلیل مجموع داده‌ها استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر آشکار ساخت که: الف) ارتباط متوسط و مثبتی بین میزان انگیزش و دانش منظورشناسیِ فراگیران زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم وجود دارد و ب) میزان تماس با زبان دوم (انگلیسی) و طول مدت اقامت تأثیری ضعیف و غیر معناداری برروی دانش منظورشناسیِ شرکت‌کنندگان این مطالعه داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انگیزش، میزان تعامل، طول مدت اِقامت، دانشِ منظورشناسیِ،

عنوان انگلیسی Motivation, amount of interaction, length of residence and ESL learners’ pragmatic competence
چکیده انگلیسی مقاله This study examined how motivation for learning English, the amount of contact with English, and length of residence in the target language area affects Korean graduate students’ English pragmatic skills. The study attempted to account for differential pragmatic development among 50 graduate-level Korean students in relation to individual factors mentioned above. The data were collected using three types of elicitation instruments: a written background questionnaire, a discourse completion test, and the mini-Attitude/Motivation Test Battery. Descriptive and inferential statistics (correlation coefficients, and multiple regressions) were used to analyze the data. The findings of the study revealed that (a) the level of motivation had a positive and moderate relationship with the ESL learners’ L2 pragmatic competence and (b) the amount of L2 contact and length of residence had only a weak and insignificant impact on the participants’ pragmatic competence.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهره r اسلامی | r eslami
texas a amp;amp;m university

soo جین ahn | jin ahn



نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15482_524c66043e203c10b6bde947a6fb828e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات