این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۶۵-۸۰

عنوان فارسی ارتباطات سیار، یادگیری واژگان زبان دوم و پیکار با بی‌سوادی: مطالعه موردی آموزش واژگان زبان انگلیسی به کم‌سوادان فارسی زبان
چکیده فارسی مقاله حوزه ارتباطات سیار با تلفیق ویژگی‌های رایانه‌ها و تلفن‌های همراه عرصه را برای ارتباط سریع فراگیران با دست‌اندرکاران آموزش و پرورش فراهم ساخته است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر ابعاد گوناگون تهیه و تدوین محتوای آموزشی در آموزش زبان انگلیسی به 123 نفر از فراگیران کم‌سواد ایرانی (70 نفر زن و 53 نفر فراگیر مرد) از بازه سنی 35 تا 55 سال از طریق فناوری‌های نوین ارتباطی بود. اعضای نمونه آماری در این مطالعه از میان فراگیران سازمان نهضت سوادآموزی واقع در پنج شهرستان استان اصفهان انتخاب شدند. با توجه به اهمیت نقش دستورالعمل در آموزش محتوا برای پردازش و یادگیری اطلاعات، این مطالعه سعی در بررسی تأثیر شیوه ارائه دستورالعمل به طور خاص (سبک رسمی و غیررسمی دستورالعمل) و کاربرد پیوست بر عمل‌کرد کم‌سوادان فارسی زبان در یادگیری واژگان زبان انگلیسی از طریق تلفن‌همراه دارد. در جهت نیل به این مقصود، در طی پنج هفته 36 واژه جدید زبان انگلیسی به سبک غیررسمی و رسمی از طریق تلفن همراه با کاربرد پیوست در اختیار سوادآموزان قرار گرفت. سوادآموزان در پایان، در آزمون جامعی متشکل از سه خرده آزمون چهارگزینه‌ای، یادآوری و نوشتاری شرکت نمودند. در مقایسه با روش‌های پیشین، نتایج پژوهش نشان داد ماهیت اختصار پیامک امکان استفاده از سبک غیررسمی برای پیشبرد آموزش زبان انگلیسی به شهروندان کم سواد را پدید می‌آورد. به‌علاوه کاربرد پیوست تصویری در تسهیل یادگیری و عمل‌کرد بهتر سوادآموزان فارسی زبان نقش عمده‌ای را ایفا می‌نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Mobile, L2 vocabulary learning, and fighting illiteracy: A case study of Iranian semi-illiterates beyond transition level
چکیده انگلیسی مقاله As mobile learning simultaneously employs both handheld computers and mobile telephones and other devices that draw on the same set of functionalities, it throws open the door for swift connection between learners and teachers. This study examined and articulated the impact of the application of mobile devices for teaching English vocabulary items to 123 Iranian semi-illiterates (70 female, and 53 male learners, aging 35-55) who passed the transition course, namely, the fifth grade in Iran's literacy movement organization centers of five counties around Isfahan. It was intended to see if the way of presenting materials and guidelines (formal vs. informal) through cell-phone had any significant connection with their performance. To those ends, after five weeks learning of 36 new English vocabulary items in non-formal mode of delivery, they participated in a testing phase comprised of three sub-tests. The results showed that compared against superseded counterparts, the succinct nature of today's short message service (SMS) texts allows for a more successful application of informal style of language in the realm of teaching English to semi-illiterate citizens. It was also found that annotated materials led into outperformance of the semi-illiterates.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعیدی kahzaei |


علیرضا جلیلی فر |


زهره گونی بند شوشتری | gooniband shooshtari



نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15471_31aea0b1dba0715c22c5707c38eba606.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337440.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات